Teraz je ten správny čas na príchod najvýkonnejšieho a najrýchlejšieho Range Roveru všetkých čias. Nový model Range Rover Sport SV navyše špičkový výkon spája s jedinečnými schopnosťami, kultivovanosťou a redukovaným dizajnom. Bonbónikom je sofistikovaný systém odpruženia a senzorický audio systém s wellness benefitmi.
Aerodynamicky upravený dizajn poskytuje asertívnejšiu estetiku spolu s nižšou svetlou výškou a funkčnými odľahčenými prvkami. Range Rover Sport SV poháňa 4,4-litrový osemvalec od BMW s mild hybridnou technológiou, výkonom 467 kW (635 koní) a krútiacim momentom 750 Nm. To je o 44 kW (60 k) a 50 Nm viac ako poskytoval preplňovaný 5,0-litrový motor V8 v modeli Range Rover Sport SVR predchádzajúcej generácie. Novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h. Inštaláciou mild-hybridného pohonu klesli emisie CO2 o 15 %.
Hmotnosť vozidlo pritom medzigeneračne klesla o 76 kg. Za príplatok bude možné objednať 23-palcové karbónové disky kolies (ušetria 35,6 kg), karbón-keramické brzdy (ušetria 34 kg) a už v štandardnej výbave sa nachádza kapota z uhlíkových vlákien.
Jedinečné odpruženie
Systém odpruženia 6D Dynamics predstavuje svetovo prvú kombináciu hydraulických prepojených tlmičov, výškovo nastaviteľných vzduchových pružín a regulácie nakláňania. Tento semiaktívny systém odstraňujúci potrebu konvenčných stabilizátorov, rapídne znižuje nakláňanie, aby udržal takmer rovnú polohu karosérie aj počas extrémne rýchlych prejazdov zákrut aj akcelerácie. Zároveň pritom znižuje hmotnosť a podľa výrobcu aj zvyšuje priľnavosť a prináša tiež ďalšie výhody v oblasti pohodlia a kultivovanosti.
Odpruženie je, v závislosti od zvoleného režimu jazdy, o 10 mm až 25 mm nižšie ako ostatné modely Range Rover Sport. Automobil je vybavený aj ďalšou technikou, ktorá mu dopomôže k skvelým jazdným vlastnostiam. Má inteligentný pohon a riadenie všetkých kolies, vektorovanie krútiaceho momentu, konfigurovateľnú dynamiku a aktívny samosvorný zadný diferenciál.
Celoročné pneumatiky
Range Rover Sport SV obsahuje aj špeciálne vyvinuté komponenty podvozku vrátane nového zadného pomocného rámu a nových závesov s prepracovanou geometriou a tuhosťou. Nová tyč riadenia s elektronickým posilňovačom má najrýchlejší prevodový pomer zo všetkých Range Roverov. Range Rover prvý raz používa zadné pneumatiky so šírkou 305 mm, ktoré sú o 20 mm širšie ako predné pneumatiky. Tieto rozmery so štandardne dodávanými pneumatikami Michelin Pilot Sport All Season 4 umožňujú dynamické nastavenie s preferenciou zadných kolies. Range Rover Sport SV tak aj na celoročných pneumatikách dokáže generovať priečne zrýchlenie presahujúce hodnotu 1,1 G. To predstavuje 22-percentný nárast oproti predchádzajúcej generácii modelu Range Rover Sport SVR na letných pneumatikách a je porovnateľné so športovými okruhovými vozidlami.
Brzdy
Osempiestikové predné strmene Brembo Octyma sú vôbec tie najväčšie, aké sa kedy dostali na model značky Range Rover. Strmene obsahujú jedinečné usporiadanie piestov do tvaru kríža, aby sa maximalizovala účinnosť brzdenia. Výber farieb strmeňa zahŕňa žltú, červenú, uhlíkovo-bronzovú a čiernu.
Režim SV Mode ide v modeli Range Rover Sport o krok za hranice existujúceho režimu Dynamic, pričom optimalizuje riadenie, radenie osemstupňovej automatickej prevodovky, reakcie škrtiacej klapky, výfuku a reakcie systému odpruženia vrátane zníženia svetlej výšky o ďalších 15 mm. Tento jazdný režim umožňuje aj aktiváciu programu kontroly stability TracDSC zameranú na jazdu na okruhu.
Dizajn exteriéru bol prispôsobený vysokému výkonu a dynamickému potenciálu vozidla. Predná časť má vylepšené prúdenie vzduchu, upravené boli spodné časti bokov karosérie a v zadnej časti udrú do očí funkčné štvorcové koncovky aktívneho výfukového systému.
Wellness sedenie
Interiéru dominujú sedadlá SV Performance Seats potiahnuté saténovými uhlíkovými vláknami, tvarovanejšími bočnicami a osvetlenými logami SV na operadlách. Za volantom sa vo svetovej premiére nachádzajú prvé priesvitné radiace pádla s podsvietenými okrajmi, zatiaľ čo čierna keramika na konzole radiacej páky vytvára pocit príjemný na dotyk. Ide tiež o prvé sériovo vyrábané vozidlo obsahujúce dotykový audio systém od SUBPAC, ktorý používajú svetoví štúdioví umelci a skladatelia.
Automobilka predstavuje tzv. sedadlá Body and Soul Seat (BASS) s viacrozmerným zvukovým zážitkom s wellness benefitmi, ktorý umožňuje cestujúcim na predných sedadlách doslova precítiť zvuk. Začlenením softvéru SUBPAC na optimalizáciu AI a prevodníkov zarovnaných s operadlami pasažierov na predných sedadlách systém analyzuje médiá v reálnom čase, pričom generuje zvukové vibrácie s vysokou vernosťou, čím vytvára pútavý a pôsobivý zvuk vo vozidle. Tento systém funguje v kombinácii s ozvučením Meridian Signature Sound System s 29 reproduktormi a s výkonom 1 430 W.
Okrem ponorenia sa do hudby môžu programy Body and Soul Seat Wellness pomôcť zlepšiť duševnú a fyziologickú pohodu cestujúcich na predných sedadlách ovplyvňovaním variability srdcovej frekvencie (HRV). Vysoká HRV je indikátorom nižšej úrovne stresu a relaxácie. Ako ukázali štúdie, tak šesť špeciálne vyvinutých skladieb Relax, Pokoj, Rovnováha, Sústredenie, Vzpruženie a Zobudenie navrhnutých v spolupráci s inštitúciami Coventry University’s National Transport Design Centre a School of Media and Performing Arts, by mohlo ovplyvniť HRV cestujúcich natoľko, že im pomôže znížiť úzkosť alebo zlepšiť ich kognitívne reakcie.