V našej rubrike o mafiánskych motoroch sa v ďalšom článku pozrieme na zrejme najznámejšieho slovenského mafiánskeho bossa, Miroslava Sýkoru. Bol považovaný za prvého vedúceho bratislavského podsvetia. Rozoberieme si tiež jeho auto, veľký Hummer H1.
O Sýkorovi je známe, že mal údajne prsty v únose a smrti Róberta Remiáša. Táto udalosť sa momentálne opäť dostáva do popredia v súvislosti s úkladnou vraždou novinára Jána Kuciaka. Podľa neverifikovaných informácií mal Sýkora požiadať vykonávateľa Jozefa Roháča, aby zabezpečil výbušninu a umiestnil ho pod vozidlo BMW 325i Tourer, ktoré patrilo manželke Remiáša. V priebehu vyšetrovania sa však objavilo niekoľko ďalších mien, ktoré mohli stáť za vykonaním tejto vraždy.
Miroslav Sýkora sa snažil na ulicu vychádzať výlučne v nočných hodinách. Paradoxne bol zavraždený za bieleho dňa 7. februára 1997 pred Holiday Inn v bratislavskom Ružinove. Táto vražda odštartovala v slovenskom podsvetí sériu ďalších vrážd. Z popravy boli obvinení štyria muži. V samotnej kauze vypovedal aj doživotne odsúdený boss banskobystrického podsvetia, Mikuláš Černák.
Štvormiestny Hummer H1 s pohonom 4×4 bol v 90-tych rokoch pomerne dosť rozšírený na slovenských cestách. Jedným z majiteľov bol aj Miroslav Sýkora. Vojenské vozidlo z Ameriky vyvolalo po uvedení na trh mnoho kritiky, ale aj mnoho chvál. Prvýkrát bola H1 uvedená na trh v Severnej Amerike presne pred 26 rokmi. Celková dĺžka vozidla bola 4686 mm, šírka 2197 mm a výška takmer 2000 mm. Vyrobených ich bolo takmer 12 000.
Pod kapotou mal Sýkorov Hummer 6,2 litrový vznetový vidlicový osemvalec kombinovaný s trojstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 1994 nahradil tento nie veľmi úspešný motor 6,5 litrový osemvalec so štvorstupňovým automatom. Hummer pochopiteľne vynikal v teréne, vozidlo dokázalo vystúpiť až na 60%(stúpanie) kopec.
V roku 2006 bola zastavená sériová výroba prvého Hummeru H1. Produkcia samotného „humvee“ však pokračovala. Spoločnosť AM General obnovilo výrobu kompletných vozidiel a nová verzia sa volala HMMWV V1 Gorilla.
Neprehliadnite predchádzajúci článok – Roman Deák a ML430