Domov SPRÁVY News BMW M chce zachovať emócie aj pre modely EV

BMW M chce zachovať emócie aj pre modely EV

Vysokovýkonné plne elektrické modely BMW M by mali byť v predaji už do roku 2027. Viacero zaujímavých informácií a prehľad aktuálneho vývoja v rámci mníchovskej športovej divízie ponúkol vedúci vývoja divízie M, Dirk Häcker.

Prvý plne elektrický model divízie M nájde svoj základ v elektrickej architektúre BMW Neue Klasse. Tento typ platformy sa má použiť vôbec prvýkrát na modeli BMW v roku 2025. To znamená, že prvé auto divízie M založené na Neue Klasse by mohlo byť predstavené v roku 2026 a do predaja sa pravdepodobne dostane o rok neskôr. Vývojové práce sú aktuálne v plnom prúde, pričom niektoré detaily sa rozhodol priblížiť Dirk Häcker.

Elektromotor pre každé koleso

„Keď uvažujeme o vysokovýkonnom elektromobile divízie M, chcete vidieť charakteristiku všetkých modelov M,“ povedal Häcker. “Poznáme ten pocit napríklad z modelov ako M2 alebo M3 CS. Horúca verzia aktuálneho BMW i4 M50 s verziou systému BMW xDrive s pohonom všetkých štyroch kolies s elektromotorom na každom kolese už prešla testovaním. Häcker k modelu i4 M50 potvrdil, že BMW aktívne testuje použitie štyroch elektromotorov, kde každé koleso disponuje svojim vlastným elektromotorom.

Práca v zákulisí však pokročila, pretože Häcker potvrdil, že naďalej pracujú na centrálnej inteligencii, ktorú vytvorilo iba samotné BMW. „Pracujeme na vlastných elektromotoroch, vysokonapäťových batériách a snažíme sa neustále tieto modely napĺňať emóciami.“ Aj v štandardných plne elektrických BMW, ktoré sa môžu pochváliť pôsobivým zrýchlením, Häckerov tím pracuje na ďalších spôsoboch, ako dať elektromobilom M jedinečné športové atribúty.

ssangyong-torres-evx
Zdroj: germanysfinest43/Instagram
Emócia a radosť z jazdy

„To označujeme za najväčší krok, pretože v súčasnosti existuje veľké množstvo automobilov, ktoré bez problémov dokážu zrýchľovať v priamke. Rozdiel však nie je iba v rýchlosti na rovinke, ale v tom, ako sa auto správa, ako zvláda zákruty. V týchto dňoch často nie sme tí najrýchlejší v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Ale presun do zákrut či celá kultivovanosť a emócia s radením nahor, podraďovaním, so zvukom, celý balík sa musí stať hlavným dôvodom na kúpu takéhoto auta.“

BMW vidí veľký potenciál v mori elektromobilov. Automobilka má niekoľko nápadov, ktoré by mohli použiť v benzínových autách predtým, ako ich použijú pre prvý elektrický projekt. V BMW chcú preniesť emócie a pocity aj do elektrických automobilov. Zvuk a vibrácie spaľovacieho motora možno označiť za jeden z kľúčových faktorov pri modeloch BMW M. A presne na tieto detaily sa chce divízia M zameriavať aj v prípade elektromobilov. “Pracujeme na nápadoch spojených nielen so zvukom, ale aj s vibráciami v aute, aby sme cítili silnú hnaciu sústavu,” dodal Häcker.  

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokElektromobily sú čoraz dostupnejšie, Škoda Enyaq už od 649 € mesačne
Nasledujúci článokRenault spustil objednávky na Mégane R.S. Ultime. Stojí menej ako Type R