Príchodom novej Triedy E na európske cesty prináša Mercedes medzi vodičov funkciu automatickej zmeny jazdného pruhu na cestných komunikáciách diaľničného typu s vodorovným značením jazdných pruhov a stavebným oddelením vozoviek v protichodných smeroch.
V USA a v Kanade je systém automatickej zmeny jazdného pruhu (ALC, Automatic Lane Change) už k dispozícii pre Triedu C, Triedu E, Triedu S, ako aj pre všetky modely radu Mercedes-EQ. Táto funkcia ALC je súčasťou aktívneho asistenta udržiavania odstupu Distronic s aktívnym asistentom riadenia. Ak pred vozidlom jazdí pomalšie vozidlo a systém rozpozná vodorovné značenie jazdného pruhu, ako aj dostatok voľného miesta, v rýchlostnom rozsahu 80 – 140 km/h môže vozidlo samo iniciovať zmenu jazdného pruhu a úplne automaticky predbiehať. Podmienkou je cesta s obmedzenou maximálnou rýchlosťou a vybavenie navigáciou MBUX. Pred uskutočnením automatickej zmeny jazdného pruhu systém nevyžaduje od vodiča žiadny ďalší impulz.
Vďaka aktívnemu navádzaniu po trase systém pomáha aj pri nájdení výjazdov a pri prechodoch na inú diaľnicu. Keďže aj počas automatickej zmeny jazdného pruhu platí, že zodpovednosť pri systéme na úrovni SAE 2 zostáva na vodičovi, Mercedes-Benz zámerne zvolil také riešenie, pri ktorom musia ruky vodiča zostať na volante.
Automatická jazda aj parkovanie
„Mercedes-Benz už dlhé roky určuje štandardy v oblasti automatizovaného jazdenia a asistenčných systémov. So systémom Drive Pilot ponúkame celosvetovo prvý a jediný systém na vysokoautomatizované jazdenie s medzinárodne platnou homologizáciou. Systém Drive Pilot je od roku 2022 dostupný v Nemecku a čoskoro bude možné ho objednať aj v USA. Pri parkovaní ideme ešte o krok ďalej: inteligentný asistent parkovania je celosvetovo prvý a jediný certifikovaný systém na plnoautomatizované parkovanie bez účasti vodiča. Mnohí naši zákazníci v Nemecku ho už môžu využívať. V oblasti asistenčných systémov platí, že funkcia automatickej zmeny jazdného pruhu ponúka výrazné zvýšenie komfortu. Zákazníci v USA si ju môžu objednať už teraz a mňa teší, že túto funkciu môžeme teraz priniesť aj do Európy,“ povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.
V oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia na úrovni SAE 2 sa Mercedes-Benz spolieha na systém aktívneho asistenta udržiavania odstupu Distronic s aktívnym asistentom riadenia, ktorý pomáha vodičovi až do rýchlosti 210 km/h. Systém možno aktivovať na všetkých typoch ciest. Ak je rýchlosť jazdy nižšia ako 130 km/h, asistent riadenia funguje aj v prípade zlej rozpoznateľnosti vodorovného dopravného značenia. Systém medzitým automaticky reguluje rýchlosť, prispôsobuje odstup od vozidla idúceho vpredu a v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom pomáha pri opätovných rozjazdoch.
Drive Pilot: systém na vysokoautomatizované jazdenie (úroveň SAE 3)
Drive Pilot od Mercedesu predstavuje celosvetovo prvý a zatiaľ jediný systém s medzinárodne platnou homologizáciou na vysokoautomatizované jazdenie stupňa SAE 3. Ten na vhodných diaľničných úsekoch a pri vysokej intenzite premávky alebo pri dopravných zápchach umožní, aby šoféri aktuálne do rýchlosti 60 km/h prenechali za určitých podmienok riadenie vozidla tomuto systému. Vodič tak môže získať cenný čas a aj za volantom sa koncentrovať na niektoré vedľajšie činnosti. Od mája 2022 je tento systém k dispozícii v Nemecku pre modely Triedy S a modely EQS. Aj v amerických štátoch Kalifornia a Nevada bol Mercedes-Benz prvým výrobcom vozidiel, ktorý získal príslušnú homologizáciu. V modelovom roku 2024 bude systém Drive Pilot na americkom trhu dostupný ako mimoriadna výbava pre modely Triedy S a modely EQS. Prvé vozidlá budú vyexpedované predbežne koncom roka 2023.