Domov SPRÁVY News Hongqi L5 v druhej generácii chce konkurovať najlepším

Hongqi L5 v druhej generácii chce konkurovať najlepším

Hongqi L5 si vyslúžilo prezývku „čínsky Rolls-Royce“. O tom, či je to oprávnené alebo nie, by mali rozhodnúť iní, no aktuálne prichádza táto luxusná čínska limuzína už vo svojej druhej generácii. Cenovka zostáva rovnaká, treba však podotknúť, že ide o najdrahšie auto na čínskom trhu.

Hongqi L5 patrí medzi tie najluxusnejšie a hlavne najdrahšie automobily na čínskom trhu. Autosalón v Šanghaji sa vždy premení na miesto viacerých dôležitých svetových premiér. Čínsky výrobca sa preto rozhodol využiť túto udalosť a predstaviť model L5 vo svojej druhej generácii. Cenovka nebola určená úplne presne, no vieme, že jeho predchodca stál zhruba 750 tisíc eur. S touto cenovkou by si jednoznačne mal udržať pozíciu najdrahšieho auta na čínskom trhu.

Hongqi L5
Hongqi L5 prvej generácie
Bez chrómu by to nešlo

Vôbec prvýkrát sa limuzína zjavila na verejnosti v roku 2014. Šlo o niečo ako mix modelu GAZ M 21 Volga a Rolls-Royce. Na prvý pohľad aj vidno, že Hongqi L5 sa nechal vo veľa veciach inšpirovať práve britským synonymom luxusu. Druhá generácia nadväzuje na tú prvú a dokonca ešte viac podčiarkuje inšpiráciu modelmi Rolls-Royce. Predná časť má dominantnú masku s nenahraditeľnou porciou chrómu. Nechýba ani dvojica kryštalických LED svetiel. Okrem toho sa vpredu nachádza aj nový nárazník lemovaný, ako inak, chrómom.

Ostré línie definujú pohľad z boku a podčiarkujú celkový majestátny vzhľad automobilu. Keďže model L5 má prinášať maximálny luxus a komfort, zadné dvere predĺžili a preto ponúkajú lepšie nastupovanie. Zadný pohľad ukazuje jasnú inšpiráciu v západnom dizajne, celkovo však vynikajú vertikálne svetlá, ktoré pôsobia veľmi osobito. Doplnkové svetlá ako aj koncovky výfukov sú v prípade druhej generácie modelu zaintegrované v spodnej časti nárazníka.

ssangyong-torres-evx
Motor V12 otázny

Vo vnútri sa necháte hýčkať a opatrovať. Rozhodne zaujme dvojramenný volant vytŕčajúci z pomerne širokej palubnej dosky plnej displejov. Aj napriek tomu, že auto podlieha trendom digitalizácie, na stredovom tuneli nájdeme slušné množstvo analógových ovládačov a tlačidiel. Do zadnej opierky integrovali masívnu konzolu, takže zadní pasažieri dostanú slušnú porciu možností rozličných ovládacích prvkov. Za zmienku stojí v takejto kategórii štandard ako masáž, elektrický posun a vyhrievanie sedadiel.

Dovoľte ešte krátky pohľad pod kapotu. Prechádzajúci model disponoval buď preplňovaným osemvalcovým motorom s objemom 4 litre, respektíve motorom V12 s objemom rovných 6 litrov. Aktuálne šumy tvrdia, že osemvalec určite nájdeme pod kapotou druhej generácie. Viac otáznikov však visí nad motorom V12, ktorých je dnes v nových autách ako šafranu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTestovací jazdci to môžu zabaliť. Autá jazdia v Česku samé
Nasledujúci článokZáchrana pre spaľovacie motory? Toto biopalivo produkuje o 85 % menej emisií ako benzín