Hongqi L5 si vyslúžilo prezývku „čínsky Rolls-Royce“. O tom, či je to oprávnené alebo nie, by mali rozhodnúť iní, no aktuálne prichádza táto luxusná čínska limuzína už vo svojej druhej generácii. Cenovka zostáva rovnaká, treba však podotknúť, že ide o najdrahšie auto na čínskom trhu.
Hongqi L5 patrí medzi tie najluxusnejšie a hlavne najdrahšie automobily na čínskom trhu. Autosalón v Šanghaji sa vždy premení na miesto viacerých dôležitých svetových premiér. Čínsky výrobca sa preto rozhodol využiť túto udalosť a predstaviť model L5 vo svojej druhej generácii. Cenovka nebola určená úplne presne, no vieme, že jeho predchodca stál zhruba 750 tisíc eur. S touto cenovkou by si jednoznačne mal udržať pozíciu najdrahšieho auta na čínskom trhu.
Bez chrómu by to nešlo
Vôbec prvýkrát sa limuzína zjavila na verejnosti v roku 2014. Šlo o niečo ako mix modelu GAZ M 21 Volga a Rolls-Royce. Na prvý pohľad aj vidno, že Hongqi L5 sa nechal vo veľa veciach inšpirovať práve britským synonymom luxusu. Druhá generácia nadväzuje na tú prvú a dokonca ešte viac podčiarkuje inšpiráciu modelmi Rolls-Royce. Predná časť má dominantnú masku s nenahraditeľnou porciou chrómu. Nechýba ani dvojica kryštalických LED svetiel. Okrem toho sa vpredu nachádza aj nový nárazník lemovaný, ako inak, chrómom.
Ostré línie definujú pohľad z boku a podčiarkujú celkový majestátny vzhľad automobilu. Keďže model L5 má prinášať maximálny luxus a komfort, zadné dvere predĺžili a preto ponúkajú lepšie nastupovanie. Zadný pohľad ukazuje jasnú inšpiráciu v západnom dizajne, celkovo však vynikajú vertikálne svetlá, ktoré pôsobia veľmi osobito. Doplnkové svetlá ako aj koncovky výfukov sú v prípade druhej generácie modelu zaintegrované v spodnej časti nárazníka.
Motor V12 otázny
Vo vnútri sa necháte hýčkať a opatrovať. Rozhodne zaujme dvojramenný volant vytŕčajúci z pomerne širokej palubnej dosky plnej displejov. Aj napriek tomu, že auto podlieha trendom digitalizácie, na stredovom tuneli nájdeme slušné množstvo analógových ovládačov a tlačidiel. Do zadnej opierky integrovali masívnu konzolu, takže zadní pasažieri dostanú slušnú porciu možností rozličných ovládacích prvkov. Za zmienku stojí v takejto kategórii štandard ako masáž, elektrický posun a vyhrievanie sedadiel.
Dovoľte ešte krátky pohľad pod kapotu. Prechádzajúci model disponoval buď preplňovaným osemvalcovým motorom s objemom 4 litre, respektíve motorom V12 s objemom rovných 6 litrov. Aktuálne šumy tvrdia, že osemvalec určite nájdeme pod kapotou druhej generácie. Viac otáznikov však visí nad motorom V12, ktorých je dnes v nových autách ako šafranu.