Domov SPRÁVY News Bugatti EB112: 4-dverový superšport, ktorý to nedotiahol do sériovej výroby

Bugatti EB112: 4-dverový superšport, ktorý to nedotiahol do sériovej výroby

Bugatti EB112

Prototyp, o ktorom vie len málokto. To je 4-dverový superšport menom Bugatti EB112, ktorý oslavuje už 30. výročie. Sériovej produkcie sa však nikdy nedočkal.

Pred tridsiatimi rokmi si na ženevskom autosalóne odbil svoju premiéru model Bugatti EB112. Že ste o ňom nikdy nepočuli? Rozhodne nie ste jediný. Svojím odvážnym dizajnom a revolučnými prvkami v roku 1993 predbehol svoju dobu. Čiernou stranou tohto príbehu však je, že sa nikdy nedostal do sériovej produkcie. Napriek tomu sa stal symbolom inovácie a dizajnérskeho majstrovstva značky. Disponoval totiž celohliníkovou karosériou a podvozkom z uhlíkových vlákien, rovnako ako jeho populárnejší súrodenec EB110.

Štvordverový superšport EB112 spočiatku čelil kvôli netradičnému dizajnu zmiešaným názorom automobilových kritikov. Čoskoro sa však naň začali sypať slová chvály, pričom Automobile Magazine ho dokonca označil za najkrajšie auto sveta. Novinka mala spraviť „dieru do sveta“. Nič z toho sa však nakoniec neudialo. V roku 1995 totiž spoločnosť Bugatti Automobili S.p.A. skrachovala a EB112 tak ostal len vo fáze prototypu.

Foto: Bugatti
Len 3 kusy

Následne získal podnikateľ Gildo Pallanca Pastor niektoré aktíva Bugatti vrátane náhradných dielov a troch čiastočne dokončených modelov EB112. Pod hlavičkou Monaco Racing Team boli dve z týchto vozidiel dokončené v roku 1998. Jedno malo elegantný béžový exteriér, zatiaľ čo druhé sa prezentovalo antracitovým odtieňom. Každé z týchto troch vozidiel však bolo odlišné. Jemné rozdiely spočívali napríklad v rozdielnom umiestnení zadných svetiel a aerodynamických úpravách.

ssangyong-torres-evx

Mimochodom, „srdcom“ štvordverového superšportu bol atmosférický motor V12 s objemom 6 litrov, ktorý dosahoval maximálny výkon 338 kW (460 k) a 590 Nm krútiaceho momentu. Ten sa na všetky kolesá prenášal cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Šprint z nuly na sto zvládal za 4,3 sekundy s maximálnou rýchlosťou rovných 300 km/h.

Foto: Bugatti

“Bugatti EB112 sa pýšilo viacerými nostalgickými štýlovými prvkami odkazujúcimi na slávne modely legendárnej francúzskej značky z konca tridsiatych rokov, ale prezentovanými vo vozidle s inovatívnou mechanikou. EB112 bol v mnohých ohľadoch automobil snov a predchodca toho, čo dnes poznáme ako vysokovýkonné modely typu fastback. Bezchybne kombinoval dizajn s technologickými prvkami, ktoré výrazne predbehli svoju dobu,” povedal Giorgetto Giugiaro, dizajnér konceptu EB112.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJBugatti
Predchádzajúci článokAURES v júli predal rekordných 8 882 áut
Nasledujúci článokTEST JAZDENKY: Renault Clio, načo kupovať nové, keď môžete ušetriť?

1 COMMENT

  1. Tiež som ho toho času považoval za najkrajšie auto na svete . Dokonca sa mi podarilo získať priamo od výrobcu najake fotky aj diapozitivy.

Comments are closed.