Domov SPRÁVY News Táto Tatra 600 môže byť napríklad aj vaša, iba za…

Táto Tatra 600 môže byť napríklad aj vaša, iba za…

Zdroj: Mototechna

Po druhej svetovej vojne sa Tatra 600, nazývaný aj Tatraplán, stal vôbec prvým osobným vozidlom značky z Kopřivníc. Vyrábal sa zhruba 4 roky a celkovo sa ich nevyrobilo veľa, iba 6 300 kusov. Teraz si jeden hľadá svojho nového majiteľa.

Tatra 600 vynikala svojou aerodynamickou karosériou a nadväzovala na predvojnové modely Tatry. Jej úlohou bolo nahradiť zastaralý model T57 B. Mala zaujať miesto pod vrcholovým modelom značky Tatra 87. Mala ponúknuť menej priestoru a hlavne nižšiu cenu. Predpokladalo sa aj použitie štvorvalcového motora namiesto osemvalcového. Nemala sa však meniť koncepcia charakteristická pre Tatru, čo znamená vzduchom chladený motor umiestnený za zadnou nápravou.

Zdroj: Mototechna
Konzultant z väzenia

Na novom modeli sa podieľal aj niekdajší technický a generálny riaditeľ značky Tatra Hans Ledwinka. Pán Ledwinka bol tvorcom klasickej koncepcie a takpovediac otcom aerodynamických modelov. Vtedajší režim však spôsobil, že kvôli obvineniu z kolaborácie s nemeckými okupantmi skončil Hans Ledwinka za mrežami. Konštruktér vozidla Vladimír Popelář však počas návštev väzenia s ním konzultoval vývoj modelu Tatra 600.

Prvý prototyp vznikol ešte v roku 1946 a ďalší o rok neskôr. Sériovú výrobu spustili 4. júla 1948, no netrvala dlho. V roku 1951 ju direktívne ukončili a presunuli do Mladej Boleslavi, kde sa produkcie Tatry prakticky ujal konkurent Škoda. Vláda tej doby totiž videla pozíciu Tatry niekde inde. Mala sa sústrediť na výrobu nákladných vozidiel a tak model Tatra 600 vyrábali v Mladej Boleslavi len do roku 1952.

ssangyong-torres-evx
Zdroj: Mototechna
Nájde si majiteľa?

Tatra 600 predstavovala model strednej triedy s dĺžkou 4,5 metra, šírkou 1,7 metra a výškou 1,5 metra. Rázvor kolies dosiahol 2,7 metra a hmotnosť bola 1,2 tony. Pod kapotou sa nachádzal motor s výkonom 38 kW a pohon prenášal prostredníctvom 4-stupňovej manuálnej prevodovky. Maximálna rýchlosť dosahovala na tú dobu slušných 130 km/h pri priemernej spotrebe zhruba 12 litrov na 100 km.

Model sa dnes radí medzi pomerne vzácne a vyhľadávané kúsky a to nielen v našich končinách. Aktuálne si však jeden z týchto modelov hľadá svojho majiteľa. Tento kúsok s bledo-modrou karosériou pôsobí celkom zachovalým dojmom. Má aj zdokumentovaný celý svoj život. Auto vyrobili v roku 1952 a patrilo vojenskej správe v Ostrave. Po neskoršom predaji až do roku 2000 patrilo súkromnej osobe. Neskôr si vozidlo prešlo kompletnou renováciou a stalo sa súčasťou jednej zbierky. Aktuálne sa tento model predáva za zhruba 77-tisíc eur.

Zdroj: Mototechna 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 37

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMototechna
Predchádzajúci článokTrhu vládnu SUV, no odpísať sedany by bola chyba, tvrdí Genesis
Nasledujúci článokNabíjanie v zahraničí ako nočná mora? S touto kartou určite nie