Plug-in hybridná rodina automobilky Ford sa rozšíri. Do portfólia pribudne historicky prvý Ford Ranger Plug-in Hybrid. Okrem toho si Ford pripravil aj systém Pro Power Onboard, ktorý prinesie možnosti napájania mimo siete pre zábavu, ale aj pracovné povinnosti.
Rodina plug-in hybridných modelov značky Ford sa rozrastie. Do ich portfólia totiž pribudne plug-in hybridná verzia obľúbeného modelu Ranger. Prinesie tak schopnosť jazdy na čistú elektrinu s možným pracovným využitím a všestrannosťou, akú vie tento model ponúknuť. Najpredávanejší pick-up Európy sa začne ako plug-in hybrid vyrábať koncom roka 2024. Prvé modely sa dostanú k svojim majiteľom v priebehu roku 2025.
Musíme sa pripraviť
Ford vníma tento počin ako výrazný posun vpred v rámci plánov značky ponúknuť zákazníkom v tomto segmente vozidiel aj iný ako štandardný pohon s čisto spaľovacím motorom. Okrem tejto možnosti hybridného ústrojenstva však pribudne novým majiteľom modelu Ranger aj možnosť využívať ekosystém riešení s názvom Ford Pro. Tento systém by mal uľahčiť prechod na elektrický pohon. Rovnako tak uľahčí prechod aj pre firmy vďaka rozličným službám, softvéru a možnostiam nabíjania.
Aj zákazníkov značky Ford rozhodne čaká elektrická budúcnosť a automobilka ich chce na túto budúcnosť pripraviť. Aj preto sa model Ranger zaradí na čelo zástupu modelov, ktoré prinášajú inovácie. Ford si chce rozhodne aj zachovať vedúce postavenie v predajných číslach v segmente vozidiel pick-up. Minimálne takáto je vízia generálneho riaditeľa divízie Ford Pro v Európe, Hansa Schepa.
Osvedčený EcoBoost
Plug-in hybridný Ford Ranger dostane pod kapotu kombináciu 2,3-litrového motora EcoBoost a elektromotora. Vďaka tejto sústave by mal hybridný Ranger ponúknuť aj väčší krútiaci moment v porovnaní s konvenčným spaľovacím modelom. Na čisto elektrický režim by mal Ranger zvládnuť 45 kilometrov. To vníma Ford ako možnosť pre podniky, ktoré musia jazdiť v rámci miest v zónach s nízkymi emisiami.
Ranger rozhodne nestratí zo svojej univerzálnosti a využiteľnosti. Maximálna hmotnosť ťahaného brzdeného prívesu zostáva na hodnote 3 500 kilogramov. Okrem toho podčiarkuje využiteľnosť aj systém Pro Power Onboard. Pomocou tohto systému si majitelia modelov Ranger môžu napojiť svoje elektrické spotrebiče do zabudovaných zásuviek v kabíne. To znamená, že či už v práci alebo vo voľnom čase so sebou nepotrebujete ťahať agregát na výrobu elektriny a zároveň ušetríte kopec úložného priestoru.
Budúcnosť v elektrine
Ranger so sebou prinesie aj možnosť voliteľných režimov jazdy, aby ste mohli spravovať zásobu elektrickej energie podľa vlastných potrieb. Model si zachová pohon všetkých štyroch kolies pre jazdu v teréne a pokročilé asistenčné a bezpečnostné systémy pre maximálnu bezpečnosť posádky. Ford pomaly ale isto pripravuje svojich zákazníkov na elektrickú budúcnosť a Ranger Plug-in Hybrid je toho dôkazom.