Spoločnosť Ionity, jeden z najväčších prevádzkovateľov nabíjacích staníc pre elektromobily v Európe, uzatvorila so známou automobilkou novú spoluprácu. Podľa novej dohody získajú vodiči k elektromobilu bonus v podobe neobmedzeného a bezplatného nabíjania na všetkých stojanoch Ionity v 24 krajinách Európy počas ôsmich rokov.
Chorvátsky superšport Rimac Nevera je jedno z najrýchlejších áut na planéte. Auto, ktoré stojí 2 milióny eur, ponúka svojim majiteľov príjemný bonus – bezplatné neobmedzené nabíjanie vozidla počas prvých ôsmich rokov od jeho nákupu. Ono zase tých majiteľov nebude až tak veľa, pretože produkcia tohto automobilu je obmedzená len na 150 kusov, pričom nie všetky zostanú jazdiť na európskych cestách.
„Keď ľudia myslia na Rimac, myslia na rekordný výkon, ktorý prináša Nevera, ako aj na prelomové technológie. Napriek tomu bola Nevera primárne vyvinutá ako hyper GT, a nie ako auto orientované na trať. Je to užívateľsky prívetivé hyperauto. Spolupráca s Ionity nám umožňuje posunúť túto skúsenosť na ďalšiu úroveň,“ vysvetľuje spoluprácu s Ionity Mate Rimac, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Rimac.
Ionity nestačí schopnostiam Rimacu
Okrem bezplatného prístupu k svojej sieti nabíjacích staníc spoločnosť Ionity nainštaluje aj šesť nabíjačiek v areáli Rimacu pri Záhrebe, ktorý je momentálne vo výstavbe. Verejnosti a návštevníkom budú k dispozícii 24/7. Rimac v správe zverejňuje aj ďalšiu zaujímavú výzvu – hľadá 50 nových zamestnancov pre svoju lakovňu. Títo ľudia sa pridajú k existujúcemu tímu 26 odborníkov. Po výberovom procese najskôr absolvujú tréning, počas ktorého sa naučia pracovať s uhlíkovými vláknami a ich lakovaním. Ak teda túžite spolupracovať na tvorbe výnimočného superšportu, toto je jedna z možností.
O výkon sa starajú štyri elektromotory s permanentným magnetom a celkovým výkonom 1.914 koní. Maximálny krútiaci moment je 2.360 Nm. Elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h v priebehu 1,85 sekundy. Po necelých 10 sekundách už letí tristovkou. Maximálna rýchlosť je na elektromobily nezvyklo vysoká – až 412 km/h. Kostru elektromobilu tvorí celokarbónový monokok od Daniela Giachiho. Ten váži menej než 200 kilogramov. Špecialitou vozidla je virtuálny inštruktor jazdy, ktorý pomocou dvanástich senzorov, trinástich kamier a štyroch radarov od spoločnosti NVidia dokáže analyzovať pretekársky okruh a ukázať vodičovi ideálnu jazdnú stopu. Dojazd v bežnej premávke pritom prekročí hranicu 500 km. Zaujímavosťou tiež je, že batérie sa dokážu nabíjať výkonom až 500 kW. Nabíjacie stanice Ionity sú však zatiaľ stavané len na nabíjanie maximálnym výkonom 350 kW.