Domov SPRÁVY Elektromobilita Z 10 na 80 % za 10 minút. Porsche zatieni neznáme MPV

Z 10 na 80 % za 10 minút. Porsche zatieni neznáme MPV

V Číne bolo predstavené najrýchlejšie nabíjajúce sa elektrické auto. Ide o elektromobil Li Mega.

Vozidlo používa batériu 5C od spoločnosti CATL. Ako je možné si pozrieť aj na videu, rýchlosť nabíjania je neuveriteľných 552 kW. Dokonca aj po dosiahnutí hranice 80 % pokračuje nabíjanie s výkonom až 315 kW. Vďaka takejto rýchlosti nabíjania je státie na nabíjačke skutočne len niekoľko minútovou záležitosťou. Video ukazuje, že z 10 na 80 % sa batéria vo vozidle Li Mega nabije za 10 minút a zo 6 na 80 % za 11 minút aj dve sekundy. Na tému upozornil portál CarNewsChina.com.

Li Mega
Foto: Li Auto

Li Auto tak prekonáva aktuálny rekord maximálnej rýchlosti nabíjania sériového elektromobilu, ktorý drží Xpeng G9. Ten dokáže prijímať elektrickú energiu s výkonom 445 kW. Pre porovnanie – maximálny výkon nabíjania Lotusu Eletre je 430 kW, zatiaľ čo Porsche Taycan dokáže 270 kW.

Treba však poznamenať, že ide skôr o laboratórne výsledky. V realite to bude trochu odlišné, pretože za schopnosťami techniky vozidla zaostáva infraštruktúra. Video totiž odhaľuje, že Li Mega dokáže pri nabíjaní prijať maximálne 711,6 ampérov. To by v realite nebolo ľahké dosiahnuť, pretože napríklad 600 kW supercharger Huawei, ktorý je najvýkonnejší, aký môžete nájsť na cestách v Číne, má maximálny výstupný prúd 600 ampérov.

Li Mega
Foto: Li Auto
Čo je 5C batéria?

Ak to zjednodušíme, rýchlosť nabíjania 5C hovorí, koľkokrát je možné batériu nabiť za jednu hodinu. V tomto prípade päťkrát, takže teoreticky celú batériu nabijete za 12 minút. 5C tak znamená päťnásobok kapacity, takže ak máte napríklad 1000 mAh batériu, môžete ju nabíjať prúdom 5000 mA. 4C batéria sa dokáže nabiť štyrikrát za hodinu, takže jej nabitie by trvalo 15 minút.

Model Li Mega je prvým elektromobilom značky Li Auto. Automobilka so sídlom v Pekingu doteraz produkovala iba plug-in hybridy využívajúci spaľovací motor ako generátor energie pre batériu. Dôvodom bolo, že Li Xiang, generálny riaditeľ Li Auto, nebol presvedčený, že infraštruktúra a technológia sú pripravené na čisto elektrické vozidlá, a preto zvolil odlišný prístup. Xiang tiež oznámil, že ak na trh uvedú elektromobil, musí byť jedine taký, z ktorého zákazníci nebudú mať strach z obmedzeného dojazdu. Zdá sa teda, že aj Xiang uznal, že možnosti rýchleho nabíjania a infraštruktúry sú na dostatočnej úrovni.

Ďalšiemu rozširovaniu nabíjacej siete však Li Auto pomôže. Li Xiang oznámil, že spoločnosť plánuje investovať 1,4 miliardy dolárov na vybudovanie siete 3000 rýchlonabíjačiek do roku 2025. Li Auto plánuje postaviť stanice v nastavení 3+1, čo znamená, že vždy bude k dispozícii jedna nabíjačka s výkonom 480 kW a tri nabíjačky s výkonom 250 kW. Zaujímavosťou tiež je, že minimálne do roku 2028 automobilka nebude expandovať do zahraničia. Sústrediť sa bude na rast v Číne.

Li Mega charging with peaek power 552 kW, featuring 5C CATL battery

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina.com
Predchádzajúci článokNový Nissan GT-R: elektrina a 1360 koní?
Nasledujúci článokJe to oficiálne: JLR bude v Nitre vyrábať elektromobily