Tradícia značky Ferrari pokračuje. Nový pretekársky špeciál Ferrari 296 Challenge sa dostane na pretekárske okruhy už budúci rok. Koľko triumfov pozbiera?
Ferrari dbá na tradície a chce ich zachovávať. A preto tradícia pretekárskych špeciálov je plne zakotvená v DNA tejto talianskej značky. Model s označením 296 GTB poslúži ako zdroj technológií pre nový pretekársky špeciál. Zbaví sa elektromotora a umožní vznik modelu s označením Ferrari 296 Challenge, ktorý plne nahradí odchádzajúci model 488 Challenge Evo.
Nasleduje mnohé legendy
Ferrari Challenge je šampionát, ktorý vznikol ešte v roku 1993. V histórii šampionátu sa celkovo vystriedalo už osem modelov a model s označením 296 Challenge si na svoj dres oblečie pomyselnú deviatku. Všetko to začalo ešte v 90. rokoch, presne pred 30 rokmi, kedy ako prvý do tohto šampionátu nakukol model Ferrari 348 Challenge. Neskôr ho nahradili modely F355, 360 Modena, F430, 458 a 458 Evo, 488 a 488 Evo. A všetky tieto modely niesli už mnohokrát spomínané slovo Challenge.
Poďme sa však pozrieť na základ deviateho nositeľa pretekárskej budúcnosti automobilky z talianskeho Maranella. Model Ferrari 296 GTB asi viacero z vás pozná. Ide o plug-in hybridný športový automobil s elektromotorom umiestneným na zadnej náprave. Tento elektromotor ponúka výkon na úrovni 122 kW, teda v prepočte 167 koní. Následne do tandemu patrí aj spaľovací motor s objemom tri litre. Ide o šesťvalec s výkonom na úrovni 660 koní. Systémový výkon následne dosahuje 610 kW, respektíve 830 talianskych koní.
Zbavený elektromotoru
Odlišnosťou medzi štandardným a pretekárskym modelom je absencia elektromotora v prípade špeciálu. Aj vďaka faktu, že sa v prípade „závoďáku“ nikto nemusel zaoberať emisnými limitmi, dokázali naladiť šesťvalec s objemom tri litre na výkon 700 koní s krútiacim momentom 740 Nm. Ak by sme sa rozhodli zopakovať si matematiku a prepočítať výkon na litre objemu, podľa slov talianskej značky ide o najvýkonnejšie vozidlo vo svojom segmente.
Historickým sa má stať aj nový aeropaket Ferrari 296 Challenge. Pri rýchlosti 250 km/h generuje prítlak viac ako 870 kilogramov. Tento model disponuje aj karbón-keramickými brzdami, inovatívnym systémom ABS EVO Track a aj 19-palcovými pretekárskymi pneumatikami Pirelli. Toto Ferrari si zaslúži premiéru ako hrom, preto neexistuje lepšie podujatie ako tradičná akcia Finali Mondiali v talianskom Mugelle.