Od roku 1965 čakali na víťazstvo v najprestížnejších vytrvalostných pretekoch. Pretekársky špeciál Ferrari 499P Modificata môžete teraz vlastniť.
Vytrvalostné preteky 24h Le Mans netreba žiadnemu fanúšikovi motoršportu predstavovať. Po päťročnej dominancii japonskej automobilky Toyota konečne nastala zmena. Postarala sa o to trojica pilotov James Calado, Antonio Giovinazzi a Alessandro Pier Guidi za volantom pretekárskeho prototypu Ferrari 499P. Triumf v prestížnych pretekoch sa automobilka rozhodla patrične osláviť, a to rovno sprístupnením Ferrari 499P Modificata súkromným zákazníkom.
Paradoxne výkonnejší
Automobilka z Maranella aj v F1 dokazuje, že taktické rozhodnutia niekedy nie sú ich najsilnejšou stránkou a teraz to vyzerá rovnako. Logicky by si automobilka mala nechať najvýkonnejšiu variantu pre seba, lenže oni sa rozhodli posunúť ju súkromným zákazníkom. Nové Ferrari 499P Modificata totiž produkuje markantne vyšší výkon ako víťazný exemplár z Le Mans. Za to však môžu pravidlá FIA v šampionáte WEC, kde je maximálny povolený výkon stanovený na 680 koní.
Iba niekoľko vyvolených
Aj keď konkrétne číslo nepoznáme, Modificata je určené len pre pár veľmi majetných zákazníkov. Tí sa môžu radovať z vidlicového šesťvalca s objemom 3 litre, ktorý je navyše dopovaný turbom. Tento agregát poháňa výhradne zadné kolesá cez 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku. Pretekársky špeciál z Maranella však disponuje pohonom oboch náprav. O tú prednú sa stará elektromotor, ktorý na rozdiel od modelu bez prívlastku Modificata pomáha spaľovaciemu motoru nepretržite, a nie tak ako stojí v pravidlách FIA WEC, až od 190 km/h.
Zázračné tlačidlo
V modeli nepodliehajúcemu pravidlám ďalej pribudlo zázračné tlačidlo, vďaka ktorému máte po dobu 7 sekúnd navýšený výkon o ďalších 163 koní. Celkový výkon je tak neuveriteľných 870 koní, čo je oproti pôvodnému modelu enormný nárast. Ďalej sa verzia pre súkromníkov líši len v detailoch. Mierne pozmenená aerodynamika a nastavenie podvozku zabezpečuje jednoduchšiu ovládateľnosť pre nie až tak zdatných pilotov. Novinka stojí na pneumatikách Pirelli, špeciálne vyvinutých pre tento model. Gumy sú navrhnuté tak, aby sa rýchlejšie ohrievali a pri dlhších stintoch menej degradovali, čo opäť napomáha menej skúsením pilotom.
Sport Prototipi Clienti
Takýto názov nesie pomerne bizarný program automobilky so vzpínajúcim sa koňom v znaku. Zákazník si za astronomickú sumu kúpi auto (cca 5 miliónov eur), avšak domov si ho neodvezie. Tento model nemôže do bežnej premávky a nespĺňa ani žiadne kritériá pretekárskych kategórií. Užiť si ho môžete len na špeciálnych akciách organizovaných priamo Ferrari.