Nadšenci automobilov si často pýtajú kupé s pohonom zadných kolies s tradičným, benzínovým motorom. V časoch, kedy mnohé zvučné značky prechádzajú na hybridné pohony aj vo svojich športovo orientovaných autách, je nové BMW M2 na cestách ako zjavenie.
Napriek tomu sa BMW M2 na začiatku nedočkalo takého vrúcneho prijatia, aké by si zaslúžilo. Samozrejme, kým nikto nemal možnosť sa s ním previesť, hodnotil sa jeho dizajn. V tomto smere zachovalo BMW pri návrhu M2 kontinuitu, pretože aj toto kupé budí kontroverzie. Naživo však autíčko pôsobí oveľa lepšie, agresívnejšie, aj keď šmolkovú modrú farbu známu skôr z vozidiel Hyundai N by sme vymenili za iný odtieň. Tie najdôležitejšie ingrediencie sú však v poriadku. Pred nami stojí kupé s pohonom zadných kolies a motorom uloženým vpredu. Dokonca je stále možné vybrať si manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Náš kúsok však je vybavený osemstupňovým automatom.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5supF8WtY0o]
Nastaviteľná trakcia
Trojlitrový radový šesťvalec dosahuje najvyšší výkon 460 koní. V podobnej výkonovej kategórii mu je najbližšie 400-koňové Porsche 718 Cayman GTS, ale to má so štvorlitrovým šesťvalcom cenovku posadenú o vyššie o vyše 18-tisíc eur. A čo z BMW M2 robí tak skvelé auto? Spôsob, akým sa s vami rozpráva. Každá časť vášho tela bude za volantom presne vedieť, čo auto robí a intuitívne s ním začne spolupracovať. Na začiatku bude určite zdravá dávka strachu. Predsa len, na zadné kolesá ide masívnych 550 Nm.
Ale BMW myslelo na vodičov rôznych skúseností. V BMW M2 sa nachádza špičkový systém M Traction, ktorého pôvod pochádza z motoršportu. Stabilizačný systém sa dá úplne deaktivovať, no zároveň je možné prispôsobiť účinok kontroly trakcie. Auto tak stále môže na ceste držať ako najviac vie, alebo vám dovolí na výjazdoch zo zákrut si pomôcť jemnými powerslidami. V prípade, ak by sme mohli príliš horlivý na plynový pedál, od katastrofy vás stále môže zachrániť elektronika.
Zábava s veľkým Z
Pravú tvár ukáže, až keď deaktivujete všetky asistenčné systémy. Ten prvý moment, keď mozog kričí, že drž volant, ale srdce na sekundu rozkáže pusť ho a auto vykrúži nádherný polkruh zákrutou, je geniálny. Od tohto bodu sa už len hráte. Plynom si rozhadzujete auto, ako sa vám zachce, a pokiaľ si nezoderiete pneumatiky a neobjaví sa dážď, nič zákerné vám nevyvedie. K tomu je tu zvukový prejav, ktorý je dofarbený aj reproduktormi, ale len decentne. Auto má hutný zvuk, ktorý je počuť vnútri aj vonku. Motor S58 patrí určite k tomu najlepšiemu, čo sa dnes do áut montuje.
Husia koža
Zážitok z jazdy s novým BMW M2 sme vám chceli priniesť aj prostredníctvom videa. Priznávame, pri jeho tvorbe sme sa inšpirovali klipom, v ktorom sa ešte v roku 2010 známy britský moderátor Jeremy Clarkson jazdou naprieč Britániou lúčil s dvanásťvalcovým motorom v Aston Martin V12 Vantage. Kým Clarkson si relatívne pokojne užíval všetky kvality cestovného GT, my sme z BMW M2 vycítili temperamentnejší charakter. Takže žiadne postávanie pri aute či analýza multimediálneho systému, ale takmer 6 minút dynamickej jazdy. Pohodlne sa usaďte, vychutnajte si naše najnovšie video a držme si spolu palce, aby autá ako BMW M2 tu s nami vydržali čo najdlhšie.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5supF8WtY0o]
Video bolo nakrúcané na ceste s kontrolovanou premávkou.
TECHNICKÉ ÚDAJE | BMW M2 G87 |
Motor | radový 6-valec |
Zdvihový objem | 2993 cm3 |
Max. výkon | 338 kW/460 k |
Max. krútiaci moment | 550 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | RWD |
Prevodovka | 8 st. automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 580 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 877 mm |
Výška | 1 403 mm |
Rázvor | 2 747 mm |
Objem palivovej nádrže | 52 l |
Objem batožinového priestoru | 390 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,1 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 11,3 l/100 km |
Diaľnica | 8,4 l/100 km |
Okresky | 8,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 73 460 € |
Cena testovanej verzie | 87 426 € |
Pán Lukačovič, prečo tu porazenecky vyplakávate?? Keď je raz to BMW M2 to pravé orechové pre Vás, keď viete, že presne toto je to auto, ktoré chcete mať najbližšiu dekádu v svojej garáži, tak nech si celý Brusel aj s jeho elektrickými autami trhne nohou.. Nie je možné, aby mi nanútili auto, ktoré nechcem a aby mi vzali auto, ktoré chcem.. Tí idioti v Bruseli len preto majú takú moc nad nami a nad celým automobilovým trhom, lebo im ju sám ochotne a dobrovoľne dávate..