Domov SPRÁVY News MOTO TEST Honda Goldwing 1800 DCT – ideál na dlhé výlety

MOTO TEST Honda Goldwing 1800 DCT – ideál na dlhé výlety

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Nie je to síce žiadna novinka, ale nikdy neodmietnem šancu sa s týmto motocyklom previezť.

Prvá vec, ktorú si musíme ujasniť, je, že nie každému sadne a nie je pre každého. Aj keď niektorí o Goldwingu tvrdia, že je to len prerastený skúter, tak nie je to skúter. Je to plnohodnotná a najmä pohodlná motorka. Motocykel Honda Goldwing je postavený na dlhé trasy, pri ktorých sa nemusíte obmedzovať. Jediné, čo vás obmedzovať môže, je sieť čerpacích staníc. Pri priemernej jazde si totiž tento motocykel so šesťvalcovým boxer motorom s objemom 1 833 centimetrov kubických a výkonom 124 koní vypýta priemerne 5,5 litra benzínu na 100 km jazdy. Ja som však jeho potenciál využíval naplno a s veľkou radosťou som s ním naháňal aj športovejšie založené motocykle. Reakcia na plyn môže byť podľa zvoleného jazdného režimu pokojná ako baránok aj ostrá ako žiletka. S váhou nie je žiadny problém, no pri pomalších manévroch je potrebné na ňu myslieť. Goldwing nie je žiadny vyšportovaný fitnesák. Váži 367 kg a po nabalení môže hmotnosť na váhe začínať číslom 5.
Honda Goldwing
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Podtáčanie motora

Pohonné ústrojenstvo je vypracované kvalitne, ale DCT prevodovka často podtáča motor. Nie je nič nezvyčajné, že sa pristihnete pri tom, ako idete rýchlosťou 20 km/h a prevodovka má zaradený 7. rýchlostný stupeň. Aj keď prevodový stupeň napravíte manuálne, po chvíľke sa opäť vráti k tomu, k čomu bola naprogramovaná, takže nezostáva nič iné, iba prepnúť prevodovku do manuálneho režimu. Posed je pohodlný a ani po celom dni strávenom v jej sedle som nepociťoval únavu a zosadal z nej oddýchnutý. Vďaka prepákovaniu riadidiel predné tlmiče nedávajú priame rany do rúk, ale pohodlne filtrujú nerovnosti. Od podvozku dostávate vždy tú správnu odozvu a s pokojom Angličana vás informuje o každej nerovnosti s prekvapujúcou presnosťou. O bezpečné skrotenie rýchlosti si poradia predné brzdové kotúče s priemerom 320 milimetrov a šesť piestových strmeňov.

Honda Goldwing
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Ovládanie infotainmentu
Dizajnovo sa Honda Goldwing pár rokov nezmenila a pre tento rok ponúkla len niekoľko zmien. Tá, ktorá stojí za zmienku, je určite prepracovaný výfukový systém, ktorý má jemne dunivejší zvuk než predchodca. Ponuka sa tiež rozšírila o ďalšie dve farby. Zvoliť si teda môžete bielu, striebornú alebo grafitovo čiernu. Čo sa týka výbavy, tu všetko zostalo po starom. Informácie o jazde sleduje jazdec na sedempalcovom TFT displeji umiestnenom medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Nájdete tu tiež konektivitu cez bluetooth alebo prostredníctvom USB s podporou Android Auto a Apple CarPlay.
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Ovládanie infotainmentu a nastavovanie celého motocykla je rozdelené do dvoch sekcií. Jedna počas státia, kedy sa dá ovládať aj zo stredovej konzoly, ktorá sa však po rozjazde deaktivuje a zostane funkčné iba nastavenie vyhrievania rukoväte a sedadla. Vyhrievané je aj sedadlo spolujazdca, ktoré sa aktivuje separátnym kruhovým ovládačom vedľa sedadla. Jedno prvenstvo si Goldwing v mojich očiach drží a to je počet jednotlivých gombíkov, ktoré na ňom nájdete. Celkovo ich je až 38 a to som počítal len tie, ktoré sú elektronické.
Honda Goldwing
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Záver
Ako som už spomínal v predchádzajúcom teste, tento kolos je dobré si vyskúšať, pokiaľ k tomu dostanete príležitosť. Aj napriek tomu, že je to obrovský cestovný koráb, ktorý je určený predovšetkým na hltanie kilometrov, nepohrdne ani ostrejšími zákrutami, kde sa síce rýchlo dostane na svoje limity náklonu, ale zabaví vás na plnej čiare a s radosťou a úsmevom na tvári ponaháňa aj omnoho obratnejšie stroje.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda Goldwing DCT
MOTOR : 1833 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 390 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 745 mm
ZÁKLADNÁ CENA : 35 490 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChystajú sa veľké veci. Šutaj Eštok je za dve zásadné zmeny na slovenských diaľniciach
Nasledujúci článokČerpacích staníc tejto značky bude menej, čo sa deje?