Domov SPRÁVY News Porsche reaguje na tlak konkurencie. Famózny čas Taycanu na Nordschleife

Porsche reaguje na tlak konkurencie. Famózny čas Taycanu na Nordschleife

Foto: Porsche

Na jar pripravuje Porsche premiéru inovovaného elektromobilu Taycan. Zdá sa však, že vozidlo je už kompletne hotové. Predsériový kus zaznamenal na Nordschleife čas, ktorý si zaslúži pozornosť.

Vývojový jazdec Porsche Lars Kern na severnej slučke Nürburgringu prekonal sám seba. Na predprodukčnom Porsche Taycan zajazdil čas kola 7:07,55 minúty. Tento oficiálny čas je o neuveriteľných 26 sekúnd rýchlejší, než bol pri jeho poslednej rekordnej jazde vo vozidle Taycan Turbo S s balíkom Sport v auguste 2022.

Dvadsaťšesť sekúnd je v motoršporte pol večnosti. Larsov čas na kolo 7:07,55 minúty je senzačný. Taycan sa tým zaradil do rovnakej ligy ako elektrické hyperautá,“ hovorí s nadšením šéf modelového radu Porsche Taycan Kevin Giek. “A pôsobivé na tom je, že počas niekoľkých kôl Lars zaznamenal takmer presne rovnaké časy.

Porsche Taycan na Nordschleife
Foto: Porsche
O 1,3 km rýchlejší

K slovu sa dostal aj samotný Kern. “Tlačil som na auto tak tvrdo, ako som mohol.” Na trati bol Kern sám. Z bezpečnostných dôvodov bolo testovacie vozidlo vybavené zákonom predpísanou ochrannou klietkou spolu s pretekárskymi sedadlami. V porovnaní s rekordom z roku 2022 boli časy výrazne lepšie. Modernizovaný Taycan bol v smere do Schwedenkreuz rýchlejšie o dobrých 25 km/h. V čase, keď Kern preťal cieľovú čiaru, na vozidle z roku 2022 by sa chystal vstúpiť do časti Antoniusbuche. To znamená, že vzdialenosť medzi novým Taycanom a súčasným Taycanom Turbom S je viac ako 1,3 kilometra. Palubné video kompletného kola bude zverejnené v polovici marca.

Ide o skutočne markantné zlepšenie času. V roku 2022 bolo Porsche Taycan Turbo S najrýchlejším elektromobilom na Nordschleife. Potom Taycan prekonala Tesla Model S Plaid Track Pack s časom 7:25,231. Následne v lete 2023 sa na štart postavil elektrický hyperšport Rimac Nevera, ktorý čas Tesly pokoril o závratných 20 sekúnd. Nevera zvládla obkrúžiť severnú slučku Nürburgringu za 7 minút a 5,298 sekundy. Nový Taycan sa tak k Rimacu priblížil na rozdiel dvoch sekúnd, Porsche však bude násobne lacnejším automobilom. Je to zo strany Porsche taktiež hodená rukavica čínskej produkcii, ktorá v poslednom období predstavila hneď niekoľko konkurentov práve pre Taycan. Aktuálnym držiteľom rekordu na Nordschleife medzi produkčnými automobilmi je Mercedes-AMG One s časom 6:35:183 min.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPorsche
Predchádzajúci článokRimac pracuje na autonómnom taxíku, k premiére nie je ďaleko
Nasledujúci článokTEST Jaguar F-Pace SVR – skoro som ohluchol
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.