startstop

Autosalón Paríž: Nová Toyota Corolla a Corolla Touring Sports oficiálne

Japonská auotmobilka Toyota pochováva svoje označenie Avensis a na scénu prichádza znovuzrodená Corolla. Nový model bol vyvíjaný v Európe a vďaka konceptu TNGA už kombík nie je len predĺženou verziou hatchbacku, ale samostatným modelom.

Prečo však návrat k menu Corolla? Odpoveď je jednoduchá. Práve Corolla prevzala spoločnú jedinečnú globálnu architektúru vozidiel TNGA (Toyota New Global Architecture), ktorá nahradila doteraz zaužívané platformy. Všetky typy budú taktiež využívať najnovšiu hybridnú technológiu. Corolla je najpredávanejším modelom na svete od jeho uvedenia na trh, teda od roku 1966. Od tohto roku sa na svete predalo viac ako 45 miliónov kusov. Na autosalóne v Paríži sme videli hatchback a kombi verziu, ktorú v Toyote nazývajú Touring Sports.

K športovému dizajnu dopomáhajú jednoznačne lemované okraje po bokoch a výrazne širší postoj vozidla. Zadnej časti dopomáhajú full-LED svetlomety so širokými rozostupmi tiahnuce sa k bočným oknám.

Nanovo spracovaný je aj interiér, ktorý poukazuje na priestrannosť, modernosť a kultivovanosť novinky. Vďaka posunutému rázvoru v prípade kombíku máte na zadných sedadlách množstvo priestoru. Automobilka v tlačovej správe uvádza, že až 928 mm, čo je v tomto segmente vozidiel neobvyklé a taktiež máte k dispozícii batožinový priestor s objemom 598 litrov.

Na pohodlnejšie cestovanie Toyota ponúka celú škálu najnovším technológií, ktoré sú zväčša v najvyšších modeloch akousi nutnosťou. K dispozícií je trojrozmerný otáčkomer, HUD projekčný displej, audiosystém JBL, multimediálny systém Toyota Touch, či bezdrôtové nabíjanie telefónu (samozrejme, ak ho Váš telefón podporuje).

Pod kapotou budú možné zatiaľ tri motorizácie. Konvenčný 1,2-litrový oturbený motor s výkonom 116 koní. Kontrovať mu budú motory s objemom 1,8 litra s výkonom 122 koní a 2,0 litra s výkonom 180 koní. Toyota taktiež tvrdí, že vyššie menovaný 1,8-litrový motor je výnimočným vo svojom segmente, nakoľko žiaden iný neposkytuje majiteľom takúto kombináciu výkonu s nízkymi emisiami.

1,8-čkový agregát si ide svojou jednoznačne vytýčenou cestou elektrického pohonu s nízkymi nákladmi a vlastným dobíjaním. 2,0-litrový agregát taktiež spĺňa všetky vyššie vytýčené kritériá a ako bonus, údajne zabezpešuje vyšší jazdný komfort, ovládateľnosť, pôžitok z jazdy a máte v nej lepší pocit stability. Toto všetko je údajne kvôli novej platforme TNGA.

Zdroje: Toyota | startstop.sk

Exit mobile version