Na ženevskom autosalóne sa tento krát Mercedes nedal zaskočiť a priniesol hneď celú škálu nových modelov z rôznych segmentov. Je toto zaručená taktika na víťazstvo?
Mercedes-Benz GLC
Vizuálne je veľmi podobný modelu pre-facelift, s výnimkou niektorých nových vonkajších zmien, ako nová mriežka s drážkovanými vložkami a dvojité lamely spolu s čiernym povrchom pre logo troj-cípej hviezdy. Vynovené SUV tiež dostalo nové svetlomety dodávané s novými LED diódami. Prvému pohľadu neujde ani nový predný nárazník s výrazným chrómovým prvkom a prívodmi vzduchu. Nový facelift dostal nové zliatinové kolesá v rozmeroch 17 až 19 palcov. Zmeny sa udiali aj na zadku – integrované výfukové otvory dodávajú autu dojem surovca.
Interiér je ako inak v čiernej farbe a budete mať možnosť si vybrať drevo, v ktorom bude dekor stredového tunela – buď pórové alebo orechové. Najväčšiu radosť ale budete mať zo systému MBUX, ktorý sprevádza širokú obruč obrazovky s digitálnym štítom a displejom infotainmentu.
Refresh modelu dostal podvozok Dynamic Body Control, čo znamená nekonečnú škálu nastavenia tlmičov pre prednú aj zadnú nápravu. Pozitívnou správou pre milovníkov terénu je systém Off-Road Engineering Package, s ktorým sa zabavíte aj mimo rovnej asfaltky.
V-Class
Mercedes sa chváli aj novou triedou V-Class, ktorá preráža cestu inak prémiovej značky v segmente SUV. Náš názor? Vyzerá široko! Aj keď je to zrejme spôsobené očným klamom, nová trieda V bude mať čím zaujať.
Nový dizajn profilu auta prináša so sebou nový dizajn nárazníka s nápaditými prívodmi na vzduch. Trojcípa hviezda je v tomto prípade umiestnená v strede diamantovej konštrukcie mriežky chladiča a je ohraničená dvoma lamelami v striebornej farbe.
Nebojte sa, aj interiéru sa dizajnéri povenovali dostatočne. V podstate sa snažili preniesť dizajnovú filozofiu súčasných osobných modelov automobil do novej triedy V. Ide hlavne o nové vetracie otvory v športovejšom štýle, ktoré vyzerajú ako turbíny. Lákadlom pre oči môžu byť aj číselníky v prístrojovej doske.
Koncept EQV
Je vybavený kompaktným elektrickým pohonom (eATS) na prednej náprave s výkonom 150 kW. Elektrický motor, prevodovka s pevnými prevodovými pomermi, chladiaci systém a výkonová elektronika tvoria kompaktnú a integrálnu jednotku. Energia je dodávaná lítium-iónovou batériou.
Mercedes dnes predstavil svoj prvý čisto elektromobil v prémiovom segmente – Concept EQV. Plánuje uvoľniť sériovo vyrábané vozidlo na základe konceptu EQV, ktorý bude prezentovaný verejnosti na tohtoročnom Autoshow vo Frankfurte.
Hovorí sa, že EQV má mať dosah až 400 kilometrov a rýchle nabíjanie, čo ale bude treba preveriť, pretože takýchto super ultra mega správ o elektrických autách už bolo priveľa. Koncepcia EQV reprezentuje dôsledný vývoj značky “EQ”.