Ale tak ako to v našej krajine už býva, všetko má nejaký háčik alebo nejaké ale. Ani v tomto prípade sa nejedná o výnimku, ale o skúšobnú verziu zrýchleného diaľničného úseku, na ktorom bude v októbri povolená rýchlosť až 140 km/hod.

Stavba diaľnic alebo rýchlostných ciest na Slovensku ide takpovediac slimačím tempom. Všetci vieme, že pokiaľ sa chce človek najrýchlejšie dostať z hlavného mesta napríklad do Košíc či Michaloviec a naspäť, najkratšia trasa vedie od Zvolena po starých cestách. To, že Žilinu treba obísť veľkým oblúkom, netreba ani spomínať. A to je trošku na smiech, nemyslíte?

Zdroj: ndsas.sk
Zdroj: ndsas.sk

Slovenské diaľnice každých desať rokov narastú približne o 100 kilometrov, no nám ako vodičom a pravidelným užívateľom tejto zrýchlenej komunikácie to pripadá ako večnosť. V tejto dobe má diaľničná spoločnosť rozpracovaných približne 10 projektov. Medzi nimi vynikajú staré známe názvy ako Triblavina, Lietavská Lúčka – Žilina či Prešovský obchvat.

Zatiaľ čo dostavba týchto úsekov je vo hviezdach, ministerstvo dopravy sa rozhodlo v októbri zistiť, čo sa stane so správaním vodičov, ak zvýšia maximálnu povolenú rýchlosť o 10 km/hod. Tento „záťažový test“ pre vodičov budete môcť vyskúšať aj vy na diaľničnom úseku D1 pri Poprade. Pokiaľ sa dostavia pozitívne výsledky, ministerstvo by mohlo zaviesť rýchlosť 140 km/hod natrvalo.

Zdroj: ndsas.sk
Zdroj: ndsas.sk

Na vyššiu dovolenú rýchlosť musí cesta spĺňať všetky bezpečnostné a technické parametre. 38 kilometrový „výsek“ je ideálnym miestom na prvé testovanie. Podobne je na tom aj diaľnica D1 z Trnavy do Trenčína, ale kvôli množstvu áut, ktoré tade denne prúdia, ho Dopravná polícia neodporúča.

Je pre vás 140 km/hod dostatočná rýchlosť?

Možno budete prekvapený, ale niektoré európske krajiny nemajú povolenú rýchlosť na diaľnici ani 130 km/hod, nie to ešte o 10 kilometrov za hodinu viac. Napríklad v Belgicku, Fínsku, Portugalsku, Srbsku alebo Švajčiarsku je maximálka nastavená na 120 km/hod.

Zdroj: ndsas.sk
Zdroj: ndsas.sk

Z pohľadu rýchlej jazdy je na tom najhoršie Nórsko a Estónsko, pretože sa nemôžu vyšplhať na viac ako 90 km/hod. Zdá sa Vám to príliš málo? Tieto krajiny boli obdarené krásnou prírodou a zasneženými vrcholkami, no na rovinky si príliš nepotrpia, a tak kvôli bezpečnosti musia dodržiavať takúto rýchlosť.

Úžasným protikladom je Nemecká Autobahn, ktorá je známa celosvetovo pre svoje úseky s neobmedzeným počtom kilometrov na tachometri. Je to miesto, kde si každý môže ísť rýchlo ako chce, bez obáv z blikajúcich stroboskopov za zadkom. Ale možno aj toto privilégium Nemcom zoberú nariadenia Európskej Únie.

Zdroj: ndsas.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Ford Tourneo Custom, prešli sme 3000 kilometrov! Oplatí sa?
Nasledujúci článokParkovací chaos v Bratislave! Riešenie v nedohľadne…