Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.
Podvozková platforma PPE bola vyvíjaná v spolupráci s Porsche a jej nositeľom je napríklad aj úplne nový Macan. Použitie tejto platformy je dôležitým míľnikom v rozširovaní globálnej ponuky modelov Audi s elektrickým pohonom. Predstavuje totiž začiatok komplexného posilnenia a omladenia modelového portfólia. V priebehu nasledujúcich rokov sa preto môžeme tešiť na ďalšie nové modely, o čom svedčí aj záväzok Audi ponúkať do roku 2027 elektrické vozidlá vo všetkých kľúčových segmentoch. Čo všetko však ponúka Audi Q6 e-tron?
Batéria, výkon, dynamika
Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá lítium-iónová batéria pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (z toho využiteľných 94,9 kWh) zabezpečujú dojazd až 625 km. Audi Q6 e-tron vo svojej základnej verzii ponúka maximálny výkon 285 kW (388 koní). Od začiatku predaja, ktorý sa spúšťa už tento mesiac, je k dispozícii aj výkonnejšia verzia s tradičným názvom SQ6 e-tron so systémovým výkonom až 380 kW (517 koní). Pre zákazníkov, ktorí si potrpia skôr na dojazd ako na výkon, budú neskôr určené varianty s pohonom zadných kolies. Ich technické parametre automobilka zatiaľ nešpecifikovala. Audi Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 210 km/h. Modelu SQ6 e-tron rovnaká disciplína trvá 4,3 sekundy a rozbehne sa maximálne na 230 km/h.
Nabíjanie
Vďaka 800-voltovej technológii a maximálnemu výkonu nabíjania 270 kW je možné s Audi Q6 e-tron absolvovať aj dlhé trasy s krátkymi zastávkami na nabíjanie. Na zodpovedajúcej nabíjacej stanici je možné už za 10 minút nabiť vozidlo na dojazd 255 km. Z 10 na 80 % sa Q6 e-tron nabije za 21 minút. Dôležitou súčasťou vysokého nabíjacieho výkonu je inteligentné, vysokovýkonné a prediktívne riadenie teploty. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a spustí sa proces nabíjania bez toho, aby ste sa museli identifikovať nejakou kartou či mobilným telefónom.
V prípade, ak konkrétna nabíjacia stanica pracuje so 400-voltovou technológiou, 800-voltová batéria sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne až do výkonu 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najskôr vyrovnajú a potom súčasne nabíjajú. Na štandardných domácich nabíjačkách je možné nabíjanie striedavým prúdom s výkonom do 11 kW.
Dôležitým komponentom pri zvyšovaní účinnosti a tým aj dojazdu je pokročilý systém rekuperácie. Tento systém dokáže zvládnuť približne 95 % všetkých každodenných procesov brzdenia, pretože rekuperácia dosahuje výkon až 220 kW.
Rozmery a objemy
Audi Q6 e-tron je dlhé 4 771 mm, široké 1 993 mm, vysoké 1 648 mm a rázvor osí kolies je dlhý 2 899 mm. S týmito rozmermi ponúka Audi Q6 e-tron dostatočný priestor pre piatich pasažierov a ich batožinu. Kufor ponúka 526 litrov úložného priestoru, po sklopení zadných sedadiel (40:20:40) sa tento objem zväčší na 1 529 litrov. Ďalších 64 litrov sa nachádza pod prednou kapotou. Pomer dlhého rázvoru a veľmi krátkych previsov tvorí základ známeho dynamického balíka, ktorý možno vidieť na exteriéri modelov Q od Audi. Audi Q6 e-tron tiež stelesňuje progresívny dizajnový jazyk špecifický pre vozidlá typu e-tron.
Dizajn exteriéru
V karosérii vozidla sú mäkké tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo prepožičiava tieňom dynamiku, aj keď stoja. Zvislá predná časť je vybavená úplne uzavretým rámom Singleframe a maskou v striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný rám Singleframe a bočné otvory na prívod vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú modelu Q6 e-tron veľmi výrazný vzhľad. Smerom dozadu sa strecha mierne zužuje a jemne skosené D-stĺpiky elegantne prechádzajú do svalnatých ramien karosérie. Otvor medzi D-stĺpikom a strechou dodáva vozidlu dynamickejší vzhľad a kabína pôsobí natiahnutejšie a dlhšie.