Svet má v súčasnosti pomerne veľký problém s pandémiou koronavírusu. Napriek tomu sa ale riešia aj iné otázky. Keďže ekonomická situácia je na viacerých trhoch v tomto období nestála, hľadajú sa všemožné cesty ako vytvoriť nové pracovné miesta. Jedným zo spôsobov má byť podľa britských aktivistov organizácie EVA (Electric Vehicle Association) England zrušenie áut so spaľovacími motormi.
Ich priamou náhradou pritom majú byť elektrické autá, ktoré však nie sú každému po chuti. Aktivisti sa odvolávajú na to, že elektromobilita dokáže aj v čase globálnej krízy produkovať ekonomikám štátov dostatočný obrat na ich udržanie. Dokonca aj v súčasnosti keď celý automobilový priemysel upadá alebo stagnuje, sú automobilky zaoberajúce sa výrobou elektromobilov v pluse. Dokonalým príkladom takéhoto fenoménu má byť americká Tesla, ktorá v posledných dňoch nestíha s produkciou a jej akcie posilnili o niekoľko percent.
Aktivisti z EVA England však vidia za elektromobilitou aj omnoho viac. Podľa nich je s výrobou elektrických vozidiel spojená aj výroba energie, batérií a moderných technológií. Vďaka tomu by bolo možné vytvoriť nové pracovné miesta v oblastiach, ktoré nie sú v Británii zatiaľ rozvinuté. Je to napríklad výroba batérií. Preto sa rozhodli zatlačiť na tamojších vládnych predstaviteľov, aby so zákazom áut so spaľovacími motormi, ktorý je predbežne plánovaný na rok 2035 prišli skôr.
Treba ale dodať, že v roku 2035 nemá prísť k absolútnemu zákazu konvenčných áut. Má dôjsť len k utlmeniu ich používania na minimum. EVA England si dokonca urobila v tejto veci aj vlastný prieskum. Ten sa týkal 1114 respondentov, z ktorých drvivá väčšina, až 82%, uviedla, že je za obmedzenie predaja klasického druhu áut. Z týchto 82% až 60% v prieskume tvrdí, že vláda by toto rozhodnutie mala posunúť už na skorší dátum ako rok 2035. Napokon až 92% z opýtaných si je istých, že pokiaľ dôjde k zákazu spaľovacích motorov, výrazným spôsobom sa zlepší klimatická situácia. Treba však kdesi bokom dodať, že autá produkujú v porovnaní s leteckou a lodnou dopravou len zlomok emisií. V prvom rade by sa teda spoločnosť mala zamerať na elektrifikáciu lietadiel a lodí, ktoré dokážu vyprodukovať rádovo viac skleníkových plynov ako bežné autá.
Sú pripravení slovenskí hasiči na požiare elektromobilov? Realita je smutná…
Zdroj: insideevs.com