Špičkový výrobcovia SUV so zelenou energiou na trhu troška meškali, teraz však skáču do tohto pohonu hlava po hlave. S touto ideou príde na trh aj nové Bentley ako hybrid, konkrétne Bentayga Hybrid 2021.
Pôjde o jeden z dvoch nových plug-in hybridných modelov, ktoré spoločnosť Bentley uvedie tento rok na trh v rámci stratégie Beyond100. Je dosť pravdepodobné, že hybridná Bentayga sa stane najpredávanejším produktom spoločnosti. Čím sa bude nové ultraluxusné SUV chváliť okrem zelenšieho pohonu?
Esteticky bol prepracovaný exteriér, ktorý dáva luxusnému elektrifikovanému SUV modernejší a konzistentný vzhľad v celom rozsahu. Aj keď sú zmeny jemné, Bentley tvrdí, že boli zmenené všetky predné a zadné panely. Vpredu má Bentayga Hybrid väčšiu, zvislejšiu mriežku chladiča, ktorá umožňuje kapote skĺznuť k okraju chrómových dielcov. Nové tenšie LED svetlomety boli zároveň umiestnené vyššie a ďalej od seba, no vďaka brúsenému sklu sa zdá, že svietia neustále.
Zadná časť bola vylepšená pomocou eliptických svetiel, ktoré sa zhodujú s dizajnom koncových svetiel modelu Continental GT. Dvere kufra sa tiež roztiahli do celej šírky a miesto na ŠPZ bolo presunuté, aby sa vytvoril priestor pre výraznejšie logo Bentley. Teraz je navyše k dispozícii aj povrchová úprava Blackline, ktorá nahradzuje všetok chróm na vonkajšej strane čiernymi prvkami pre zlovestnejší vzhľad. Jediný znak, ktorý vás informuje o hybridnej verzii, je označenie Hybrid na spodnej strane dverí.
Inovácie v kabíne sa zameriavajú na informačno-zábavný systém, ktorý sa vzdáva mnohých tlačidiel v prospech dotykového ovládania. Teraz interiéru dominuje 10,9-palcová stredová obrazovka s vysokým rozlíšením, je zároveň aj kompatibilná s mobilným zariadením bezdrôtovo cez Apple CarPlay a Android Auto. Celkové zmeny dotvára bezdrôtový nabíjací priestor pre mobil, nové USB-C porty a väčší tablet v zadnej časti.
Pod kapotou bude hybridná Bentayga nosiť 3-litrový agregát V6 biturbo doplnený elektromotorom s výkonom 128 konských síl. Táto konfigurácia spolu generuje 449 koní a 700 Nm, pričom ponúka kombinovaný dojazd 860 kilometrov a až 50 kilometrov v čisto elektrickom režime a to aj pri rýchlosti 135 km/hod. Automobilka tvrdí, že lítiovú batériu o veľkosti 17,3 kW je možné nabiť na 100 % za dve a pol hodiny, ak sa nabíja maximálnou rýchlosťou 7,5kW.
Systém „Hybrid Efficiency Navigation“ môže prepínať medzi spaľovacím motorom a elektrickou energiou v rôznych fázach plánovanej trasy, aby sa maximalizovala účinnosť hybridu. Nastavenie nulových emisií sa aktivuje pri štarte, ale existuje aj špeciálny benzínový režim s názvom Hold. Údaje o konkrétnom výkone na vozovke ešte nie sú potvrdené, ale podľa dostupného výkonu bude môcť Bentayga dosiahnuť 100 km/hod behom 5,2 sekundy.