Polestar aktualizoval svoj záväzok vyrábať do roku 2030 úplne klimaticky neutrálne sériovo vyrábané auto.
Spoločnosť Polestar uzavrela niekoľko dohôd s kľúčovými priemyselnými dodávateľmi, ktorí sa stanú partnermi pri vývoji automobilu „Project 0“. Výrobca ocele SSAB sa spojí so spoločnosťou Polestar pri vývoji a výrobe ocele bez fosílnych látok na použitie pri konštrukcii auta. Podobne bude nórska spoločnosť Hydro v oblasti obnoviteľnej energie spolupracovať na vytvorení hliníka s nulovými emisiami uhlíka.
Ďalšie dohody boli uzavreté s dodávateľmi automobilového priemyslu Autoliv, ZF a ZKW o vývoji klimaticky neutrálnych bezpečnostných pásov, airbagov, elektromotorov, elektrických systémov a ďalších komponentov pre tento projekt. Polestar tiež potvrdil otvorené pozvanie všetkým ďalším dodávateľom automobilového priemyslu, ktorí by mali záujem spolupracovať s Polestarom na “Project 0”.
Pracujú na komplexnej dekarbonizácii
Hans Pehrson, bývalý šéf výskumu a vývoja spoločnosti Polestar, ktorý teraz vedie projekt Polestar Project 0, povedal: „Veríme v exponenciálny vývoj technológií klimatických riešení. Pre tento projekt musíme využiť riešenia, ktoré sú stále vo fáze inovácie. Ešte vzrušujúcejšie je, že riešenia, ktoré vyvíjame, nebudú prospešné len pre automobilový priemysel ako celok, ale pomôžu aj pri dekarbonizácii výroby a spoločnosti v širšom zmysle.”
Väčšina výrobcov kompenzuje svoje emisie uhlíka výsadbou stromov alebo inými ekologickými iniciatívami. Minulý rok však generálny riaditeľ Polestar, Thomas Ingenlath, tvrdil, že skutočná uhlíková neutralita by vyžadovala, aby výrobcovia prehodnotili, ako sa vyrábajú ich autá. Najmä teraz, keď odborníci na klímu vyvolávajú otázky týkajúce sa schopnosti lesov dlhodobo ukladať uhlík.
Počkajte na rok 2030 !
“Offseting je prešľap,” povedal Ingenlath. „Tým, že sa snažíme vytvoriť úplne klimaticky neutrálne auto, sme nútení siahnuť za hranice toho, čo je dnes možné. Musíme všetko spochybňovať, inovovať a pozerať sa na exponenciálne technológie, keď sa snažíme smerovať k nule.“
Ingenlath pokračoval: „Spotrebitelia majú obrovskú hnaciu silu pri prechode k udržateľnej ekonomike. Treba im poskytnúť správne nástroje na prijímanie informovaných a etických rozhodnutí. Vďaka tomu máme vo veciach veľmi jasno. Dnes Polestar 2 opúšťa brány továrne s uhlíkovou stopou. V roku 2030 chceme predstaviť auto, ktoré uhlíkovú stopu nezanechá.“
Príde čas úplnej uhlíkovej neutrality ?
Vedúca oddelenia udržateľnosti spoločnosti Polestar Fredrika Klaren zopakovala Ingenlathove komentáre a povedala: „Sme elektrickí, takže sa nemusíme obávať, že spaľovacie motory produkujú toxické emisie – to však neznamená, že naša práca končí.
„Teraz pracujeme na odstránení všetkých emisií pochádzajúcich z výroby. Teraz nastal historický a vzrušujúci čas pre výrobcov automobilov. Pišla príležitosť využiť túto chvíľu, urobiť to lepšie a odvážiť sa postaviť sen o klimaticky neutrálnych a krásnych autách.“