Mastné cenovky sa v minulosti spájali predovšetkým s luxusnými limuzínami alebo superšportovými vozidlami. No doba sa zmenila, preferencie zákazníkov tiež, technológie sa zdokonalili a univerzálnosť je čoraz vyhľadávanejšia. Toto sú tri luxusné koráby, ktoré svojim pasažierom doprajú luxus prezidentskej limuzíny, dynamiku športového vozidla a nezľaknú sa ani náročnejšieho terénu. A ich cena je faakt že vysoká.
Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe GT-paket (270-tisíc eur)
Najvýkonnejší sériovo vyrábaný Cayenne všetkých čias. Vidlicovému benzínovému osemvalcu pomáha elektromotor. Systémový výkon pohonnej sústavy je 739 koní a krútiaci moment 950 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť už za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 305 km/h. Pritom 80 km zvládne prejsť čisto na elektrický pohon, keďže v útrobách ukrýva akumulátor s kapacitou 25,9 kWh. S GT-paketom dostanete športovejšie naladené vzduchové odpruženie, ostrejšej jazde prispôsobenú geometriu kolies, širšie pneumatiky či karbón-keramické brzdy. Od bežného Cayenne môžete kúsok GT-paket rozoznať podľa karbónového strešného spojleru, karbónového difúzoru či karbónovej strechy.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe stojí od 188-tisíc eur. GT-paket s vyššie spomenutými úpravami však zdvihne cenovku na 218-tisíc. V konfigurátore je ale stále dostatok položiek, za ktoré môžete utratiť svoje peniaze. Za 10-tisíc si môžete zvoliť z programu Paint to Sample prakticky akúkoľvek farbu karosérie chcete. Výmena základných 22-palcových diskov za exkluzívnejšie bude stáť skromných 560 eur. Dvojfarebný kožou čalúnený interiér so športovým volantom s karbónovými dekormi vyjde na ďalšiu tisícku.
Míňať sa dá aj ďalej
Za ďalšie stovky eur si auto môžete vyzdobiť samolepkami na mieru. Môžu odkazovať na históriu Porsche alebo si môžete zvoliť nejaký svoj obľúbený motív či číslo. V štandardne Cayenne chýba ventilácia predných sedadiel, takže to treba napraviť za tisíc eur. Ďalších 3 387 eur sa utratí za Porsche Dynamic Chassis Control, teda aktívnu stabilizáciu proti prevráteniu s aktívnymi elektromechanickými stabilizátormi na oboch nápravách, ktoré znižujú bočný zdvih pri prejazde zákrutami. Tento systém je k dispozícii len v spojení s adaptívnym vzduchovým odpružením.
Pre ľahšie manévrovanie v úzkych priestoroch tu je systém riadenia zadných kolies za sumu 1 761 eur. Ani také relatívne bežné prvky, ako napríklad vyhrievané čelné sklo, nemá Cayenne v základnej výbave, takže cena vozidla sa zvyšuje o ďalších 641 eur. Pre lepšie odhlučnenie kabíny je na mieste v konfigurátore zaškrtnúť aj tepelne a hlukovo izolované sklá s vrstvenou konštrukciou s dvoma tabuľami skla, akustickou medzivrstvou s UV ochranou a odrazom tepla (1 712 eur).
Asistent nočného videnia stojí 2 365 eur, 360-stupňový parkovací systém 763 eur, asistent parkovania na diaľku necelých 2 000 eur, adaptívny tempomat 1 453 eur, head-up displej 1 329 eur, 4-zónová automatická klimatizácia 849 eur, audiosystém Burmester 4 747 eur alebo zábavný systém s dvoma 10-palcovými obrazovkami pre zadných pasažierov 1 970 eur. To sme ešte nespomenuli rôzne úpravy čalúnenia častí interiéru, kde sa dajú minúť ďalšie tisíce. Celková suma za Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe GT-paket sa tak môže vyšplhať až na sumu 270-tisíc eur.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE