Domov Lifestyle Porsche 911 RWB s pohonom z Tesly spája to najlepšie z oboch...

Porsche 911 RWB s pohonom z Tesly spája to najlepšie z oboch svetov

Porsche 911 RWB s pohonom z Tesly spája to najlepšie z oboch svetov

Práve keď si puristi mysleli, že videli už naozaj všetko, pokiaľ ide o úpravy Rauh-Welt Begriff, prišiel stroj, ktorý zrejme nikto nečakal. Klasická Porsche 911 RWB s poriadnou dávkou príchute budúcnosti.

Na tohtoročnom autosalóne SEMA sa objavilo na prvý pohľad obyčajné Porsche 911 RWB, ktoré ale ukrývalo nezvyčajné vnútornosti. Názov E-RWB už môže čo-to napovedať a bystrí čitatelia zrejme dospejú k názoru, že pod (zadnou) kapotou kultovej deväťsto jedenástky sa nenachádza rovnako kultový vzduchom chladený boxerový šesťvalec. Veru nie. Túto 911-ku budú mať radi aj ľudia zmýšľajúci o čosi zelenšie, ako zarytí motoristi. 🙂

Retro hračka z Zuffenhausen ukrýva niečo, čo by čakal zrejme len málokto. Do kompaktnej, no vďaka kúre RWB značne širokej karosérie dostali kompletný pohon z Tesly, čo si môžete všimnúť na fotografiách nižšie. Čo to znamená? Nuž, niekoľko sto poníkov navyše a hlavne maximálne krútiaci moment k dispozícii v akejkoľvek sekunde.

Konkrétne by malo ísť o pohon z aktuálne najrýchlejšej Tesly, teda P100D. Tá poskytuje ekvivalent výkonu približne 700 koní a krútiaci moment takmer rovných tisíc Nm. A vzhľadom na skutočnosť, že retro 911 je váži značne menej kilogramov ako Tesla model S, dynamické parametre musia byť prinajmenšom zaujímavé. Samotná Tesla dokáže na stovku vyšprintovať za menej ako 3 sekundy. Samozrejme, najväčšou nevýhodou je zrejme chýbajúci typický zvukový prejav.

ssangyong-torres-evx

A kto má na svedomí tento mix dvoch absolútne rozdielnych svetov? Základom je Porsche 911 z roku 1977 a predpokladáme, že samotný RWB kit s najväčšou pravdepodobnosťou nainštaloval Nakai-san, muž, ktorý stojí za značkou Rauh-Welt-Begriff. Zástavbu elektromotora má na svedomí firma StreetFighters LA. Tá musela, samozrejme, prekonať celý rad prekážok. Vymeniť plochý šesťvalec za komplexnú elektroniku nie je práve najjednoduchšia vec.

Pokiaľ ide o interiér, chrómová klietka je jednou z prvých vecí, ktoré si všimnete. Medzi ďalšie výrazné prvky patrí volant Momo, ktorý je jasným dôkazom dôrazu na detail. Avšak je tu jedna vec, ktorá v nás vyvoláva otázky. Všimli ste si, že na palubnej doske sa nachádza otáčkomer ciachovaný do 8.000 ot./min? Je otázne, či má skutočne nejaký hlbší zmysel, alebo ho tvorcovia ponechali len preto, aby zachovali tradíciu.

Je pravdou, že Porsche momentálne pracuje na plne elektrickom modeli s názvom Taycan, ktorá má uzrieť svetlo sveta v budúcom roku, a nasledujúca generácia 911 s označením 992, ktorá má debutovať už v tomto roku, má mať určitý stupeň elektrifikácie.

Ako vzniká Porsche za takmer 900.000 eur?

Zdroje: Facebook | Instragram | autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW 330d E36 je driftujúca dieselová beštia!
Nasledujúci článokAutosalón v Los Angeles je tu čo nevidieť. Aké premiéry nás čakajú?