Manuálna mierka oleja je jednou z takých vecí, ktoré sa v modernom automobilovom svete moc neukazujú. BMW sa však po viac ako desiatich rokoch vracia k starej metóde a na elektronickú mierku zanevrelo. Budete teda mať možnosť merania správnej hladiny oleja.
Popri vývoji moderných technológií sa zo sveta vytratili aj manuálne veci v motorovom priestore, aj keď šlo skôr o prémiovejšie automobilky. Chceli tak dostať akoby náskok pred konkurenciou a dať “na frak” všetkým ostatným a samozrejme aj zvýšiť samotnú cenu automobilu. Veľa výrobcov sa o to snaží, aj v takých veciach, kde to nie je vôbec potrebné. Konkrétne sa jedná o maličkosti, ktoré sú dobré tak ako sú a nie je potreba na tom vôbec nič meniť. Zväčša na tom značky skôr strácajú namiesto získania. Podobných prešľapov v automobilovej histórií je nespočetne veľa.
Krásnym príkladom je BMW a ich elektronické mierky oleja. Tie sa stali takmer štandardom od roku 2005, príchodom modelov radu 3 E90 a radu 5 E60. Na namietanie nebolo veľa slov, keďže ste išli do prémiovej značky a nie každý chce kontrolovať hladinu oleja manuálne. A nie ešte zdvíhať kapotu a nedajbože sa umazať. Stačilo len zopár krát poťukať na ovládači v interiéri a informácie ste mali hneď pred sebou, bez väčšej obtiaže.
To, že sú nemci pracovitý a znova by tak ukázali svetu svoju pedantnosť je síce pekné, no motory tak zbavili klasických meradiel. Išlo bohužiaľ o nešikovné riešenie, ktorému sa nie vždy dá veriť a ak by sa Vám niečo s motorom stalo, tak by neostalo nič iné, iba oči pre plač. Veľa zákazníkov sa na toto riešenie sťažovalo už vyše dekádu, no ich prosby boli vypočuté až teraz.
Klasika je späť
BMW svetu chcelo stále dokázať, že tento systém je lepší a účinnejší, no konkurencia dokazovala opak. Koncernové vozidlá VW majú manuálnu mierku spolu so senzorom, ktorý Vás upozorní na nízku hladinu oleja v motore. Hladinu tak zistíte kedy sa Vám zachce, prinajhoršom Vás senzor upozorní, kedy ho má málo.
Bavorská automobilka sa našťastie zmyslela a všetko vrátila do starých kolají. Pozornému oku fanúšika BMW preto určite neunikla klasická mierka oleja na novinke M850i. Na hodnú chvíľu sa rozpútala diskusia, či sa nejedná iba počiatočný prototyp novej osmičky. Samotný hovorca automobilky tomu sám nechcel spočiatku veriť, no nakoniec prikývol a BMW tak do motorov začalo znova montovať klasické mierky. Osemvalec v rade 8 je tak prvým autom po vyše desiatich rokoch, ktorý má túto mierku.
Táto “maičkosť” je dôkazom, že menej je niekedy viac. Oficiálne stanovisko ohľadom mierky žiaľ nezaznelo, no aj keď sme si na túto elektrickú mierku zvykli, tento výdobytok “starej” technológie je iba plusom.