Pozrieme sa na triky a techniky, ktoré používa automobilka Koenigsegg, aby sa ich drahá pýcha nerozbila na milión márnych kúskov. Mali ste v hlave niekedy tohto „nesmrteľného chrústa“?

Každé jedno vozidlo, nech už pochádza z akejkoľvek automobilky a chce jazdiť legálne po vozovke, musí prejsť bezpečnostným testom. Bežné autá, ktoré nestoja milióny eur sa vyrábajú väčšinou sériovo v tisícoch. Ako je na tom ale auto za milióny eur, ktoré predsa len nemá toľko náhradníkov?

Je logické, že skúška čo i len jedného auta má za následok miliónovú stratu, ale aj absurdne drahé autá musia spĺňať stanovené normy. Preto si automobilky vymysleli spôsoby a úhľadné triky, ako udržať tieto „rozbitia-hodné“ náklady na čo najnižšej úrovni.

ssangyong-torres-evx

Video od spoločnosti APEX ONE je jedno zo zákulisných videí výrobcu super vozidiel Koenigsegg. Vidíme na ňom, aké techniky používa firma na testovanie svojich automobilov a zároveň znižuje výdavky.

Aby sa vozidlá Koenigsegg mohli predávať zákazníkom v USA, musia prejsť nárazovými testami, počnúc kolíziou spredu, zozadu a zboku. Okrem toho musí vozidlo podstúpiť niekoľko ďalších zaťažových testov, aby si bola automobilka istý, že sa po pár spomaľovačoch nerozpadne na dve polovice.

Pre typického výrobcu vozidiel by bola cena za tieto testy v hodnote 12 áut a cenovkou niekoľko tisíc eur, v tomto prípade dolárov. Pre Koenigsegg je tucet automobilov takmer celá ročná produkcia, a keďže stojí desiatky miliónov, nemôžu si dovoliť len tak odpísať všetky svoje vozidlá.

How To Crash Test A $2 Million Koenigsegg Hypercar - www.APEX.one

Úplne zničiť či opraviť?

Švédska automobilka preto prišla s celkom primitívnym riešením. Miesto toho, aby neustále používali spomínaný tucet áut, Koenigsegg má jedno vozidlo na bezpečnostné skúšky, ktoré jednoducho po každom teste opraví.

Väčšina škôd, ktoré vzniknú na automobiloch, sa týka len vonkajších panelov, ktoré sú relatívne lacné v porovnaní s inými komponentami. Najdrahšou položkou na aute je jednoznačne podvozok, ktorý „opravný tím“ preberie po každom teste.

Koenigsegg dopĺňa túto metódu o sériu havarijných simulácií, kde využíva reálne údaje z testov, ktoré vykonáva. Automobilka si pritom zakladá na tom, že auto jednoducho na test nepôjde dovtedy, kým si nebudú istý, že ním prejde.

A čo je konečný výsledok? Spoločnosť takto rozbije len jeden automobil pre každý výrobný model a vďaka tomu môže Koenigsegg zostať v podnikaní aj s maximálnym výnosom. Kto vie, či Rolls-Royce alebo Pagani majú podobné triky.

Zdroj: popularmechanics.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTCR Europe: Maťo Homola zvíťazil hneď v prvých pretekoch!
Nasledujúci článokTesla vylepšila Model S a X, oba prešli výraznejšou modernizáciou