Väčšina bežných ľudí, ktorí si chcú kúpiť SUV alebo crossover, nejdú ani tak po výkone ako po praktickej stránke. Moderná technológia dokáže ale aj z dvojtonového povaľača vyraziť nadpriemernú konskú silu. Aké vozidlá vyhrávajú na plnej čiare?
Rolls-Royce Cullinan – 563 koní
Luxusné SUV tejto značky si samo o sebe pýta motor, ktorý majiteľovi umožní presúvať sa plynule a bez námahy. Dizajn, vďaka ktorému ho milujete alebo neznášate, je ale oproti jeho konskej sile nepodstatný. Agregát s objemom 6,7 litra a ťažnou silou 850 Nm by určite za volantom pobavil každého neprajníka. Na rýchlosť 100 km/hod vyštartuje behom 4,8 sekundy.
BMW X6 M – 567 koní
Keďže sa zatiaľ neobjavili informácie o prichádzajúcom modeli X5, tak si toto Coupé SUV vzalo svoje prvenstvo spoza Mníchovských múrov. Či sa vám páči alebo nie, toto elegantné monštrum poháňa motor V8 s objemom 4,4 litra a na stovku to vytiahne behom 3,8 sekundy. S príchodom nových modelov sa ale zrejme dotiahne aj väčším konkurentom.
Range Rover Sport SVR – 575 koní
Aj keď bol Range Rover vždy o jazdných vlastnostiach na rôznych povrchoch, aktuálne sa nenecháva konkurenciou zahanbovať. Výkon mu prináša preplňovaná V8 s objemom 5,0 litra, ktorá poženie tohto tátoša v akomkoľvek teréne. Z 0-100 km/hod to dotiahne za 4,3 sekundy.
Mercedes-AMG GLS63 – 577 koní
Už keď ste si prečítali nadpis vám bolo určite jasné, že AMG si nájde svoje zastúpenie. A dokonca nie iba jedným modelom. Tri rôzne vozidlá s rovnakým motorom, ktorý tvorí výkonné srdce v tvare V8 s objemom 4,0 litra. GLS63 má krútiaci moment 760 Nm a zrýchlenie na 100 km/hod zvládne za 4,5 sekundy.
Mercedes-AMG GLE63 S – 577 koní
Iná karoséria, rovnaký motor, rovnaký výkon = rovnaké zrýchlenie? Elegantnejšia karoséria umožňuje tomuto Coupé SUV zrýchliť z 0-100 km/hod behom 4,2 sekundy, čo je o 0,3 rýchlejšie ako sa to darí jeho na pohľad objemnejšiemu bratovi. V tomto čase sa ale očakáva príchod GLE 2020, takže na dlho tento súper aktuálny nebude.
Mercedes-AMG G63 – 577 koní
Partiu trojcípej hviezdy uzatvára najvýraznejšia a najrýchlejšia krabica od tohto nemeckého výrobcu. Klasický ale zmodernizovaný dizajn síce zdieľa zo svojimi pokrvnými bratmi rovnaký motor, ale krútiaci moment 850 Nm ho vyženie vpred na rýchlosť 100 km/hod behom 3,9 sekundy. G-éčko nám neustále dokazuje, že nemáme súdiť knihu podľa obalu.
Maserati Levante Trofeo – 582 koní
Luxusné automobilky sa zdá sa, tiež pripájajú k revolúcii, ktorá hýbe svetom. Maserati muselo tento model od základov prekopať, aby sa dostala dnu výkonná V8 s dvojitým turbom a krútiacim momentom 730 Nm. Príde onedlho aj Ferrari s podobným výmyslom?
Bentley Bentayga Speed – 626 koní
Po vzore Cullinanu potrebovala aj Bentayga vylepšenie pre tento masívny trh. Plynulé zrýchlenie pri vysokej rýchlosti zabezpečuje W12 s dvojitým turbom a krútiacim momentom 900 Nm, čo je údajne to pravé pre každého, kto si chce užívať pohodlnú jazdu pri rýchlosti až 316 km/hod. Niekde nereálne, no pre Arabské emiráty nič nevídané.
Lamborghini Urus – 641 koní
Model, ktorý spustil vlnu predajných čísel, údajne dokáže zrýchliť z 0-100 km/hod behom 2,9 sekundy, ale niekde sa spomína aj čas 3,2 sekundy. Čomu uveríte, je len na vás. My však vieme, že V8 pod kapotou a krútiaci moment 850 Nm z neho robí najrýchlejšie nemecké cestné SUV na svete.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk – 707 koní
Najvýkonnejšia verzia klasického rodinného Jeepu obsahuje Hemi V8 s objemom 6,2 litra, čo je v podstate rovnaký motor, aký sa nachádza v útrobách Dodge Challenger Hellcat. Hold, takto to dopadne, keď sa amíci na*erú a musia byť najlepší.
Test Ford Mondeo 2.0 ST-Line AWD, liftback s bezkonkurenčným podvozkom