Škoda bola najmä v minulosti známa dnes už legendárnymi kupé, ktoré napísali jej bohatú športovú históriu. Či už kultové Garde, ikonická 110 R alebo starý Rapid patria k zberateľským kusom, ktoré v dnešnej dobe výrazne rastú na cene. V súčasnosti ale v ponuke mladoboleslavskej automobilky nenájdeme žiadne kupé, čo je na jednu stranu obrovská škoda. Možno aj práve preto sa známy grafik Igor Krasnov rozhodol vytvoriť veľmi realistický koncept.
Takmer skutočnú podobu renderu dodáva najmä výrazná inšpirácia aktuálnym dizajnovým jazykom automobilky. Škoda Coupe, ako ho samotný grafik nazval, si inšpiráciu do značnej miery berie z konceptu Vision iV, ktorý bol predstavený len nedávno. Výrazné a ostré členenie prednej časti opticky rozdeľuje LED pásik, ktorý je použitý aj na elektrickom prototype. Ten sme si mohli na vlastnej koži vyskúšať len nedávno. Aké sú naše dojmy si môžete prečítať v samostatnom článku.
Vyskúšali sme elektrickú Škodu za takmer tri milióny eur. V predaji sa ocitne o rok!
Vráťme sa ale späť k renderu. Okrem výraznej a nezameniteľnej prednej časti je na vozidle dominantná hlavne bočná silueta. Výrazné prelisy na bezrámových dverách dodávajú konceptu športový charakter. Celkový tvar vozu sa zase do istej miery odvoláva na štúdiu Škoda Tudor, ktorá bola predstavená už v roku 2002 a dizajnovo vychádzala z prvej generácie novodobého Superbu.
Zadné partie vozu sú veľmi čisté s horizontálnym členením. Opäť tu vidíme prepojenie oboch svetlometov LED pásom. Toto riešenie je v poslednej dobe v koncerne VW celkom obľúbené, a preto by azda ani nebolo prekvapením ak by s ním v krátkej dobe prišla aj Škoda. Celkový charakter vozu potom podčiarkujú pomerne veľké disky kolies, ktoré sa presne hodia ku kupé ako takému.
Zaujímavé je, že aj keď sa render dizajnovo inšpiruje v elektrickom prototype, na zadnej časti vidíme klasické koncovky výfuku. Osobne by som bol za podobné auto od Škody naozaj rád, no je takmer isté, že sa ho nikdy nedočkáme. Možno sa dizajnový tím českej automobilky v blízkej budúcnosti predvedie podobným konceptom, no s takmer stopercentnou istotou bude jeho osud rovnaký ako pri koncepte Škoda Tudor z roku 2002.