Domov Lifestyle Koronavírus: Čistenie auta ozónom odstraňuje nielen vírusy, ale aj zápach

Koronavírus: Čistenie auta ozónom odstraňuje nielen vírusy, ale aj zápach

čistenie ozon dezinfekcia auto
Z hľadiska šírenia koronavírusu je podľa Maďarov bezpečnejšie cestovať osobnými autami.

Čistenie a dezinfekcia auta je najmä v týchto dňoch veľmi diskutovanou témou. Pre niekoho je auto len spotrebným materiálom, pre niekoho miláčikom a pre iných zase predstavuje zdroj obživy. Posledná menovaná skupina ľudí dokáže prejazdiť za deň aj niekoľko stoviek kilometrov a tým pádom sa z auta stáva ich druhý domov. Preto je veľmi dôležité najmä počas aktuálnej pandémie dezinfikovať nielen svoje ruky, ale aj auto.

Jedným z možných spôsobov čistenia a dezinfekcie vozidla je čistenie ozónom. Ozón je za normálnych podmienok modrastý plyn s charakteristickým zápachom a veľmi silnými oxidačnými vlastnosťami. V prírode sa bežne vyskytuje v pomerne malých koncentráciách, ktoré na človeka nemajú veľký vplyv, no pre menšie organizmy sú smrteľné. Jeho využitie je predovšetkým v textilnom priemysle alebo v chemických laboratóriách, kde sa používa ako oxidačné činidlo alebo ako dezinfekcia vody. V súčasnosti ale bude dobré, ak sa naň pozrieme aj z pohľadu obyčajného smrteľníka.

Dezinfekcia ozónom je pomerne obľúbená metóda čistenia auta, kde nedochádza len k čisteniu interiéru ako takého, ale taktiež aj k vyčisteniu klimatizácie a celkovo vzduchovej sústavy. Na dodanie jedovatého plynu do auta sa používa zariadenie, ktoré ozón generuje. Priemerná koncentrácia molekúl O3 (ozón) je počas dezinfekcie približne 2500-krát vyššia ako za normálnych okolností v prírode. Preto je vyslovene zakázané byť vo vnútri dezinfikovaného auta počas samotného úkonu. Za následok by to mohlo mať trvalé poškodenie zdravia, ba dokonca aj smrť. Samotné čistenie trvá od 30 minút do jednej hodiny, v závislosti od veľkosti interiéru. Ak nechcete podstupovať dezinfekciu jedovatým plynom, určite sa pri domácom čistení zamerajte na jednotlivé plochy, ktoré môžu byť v aute najviac kontaminované. Jednoduchý návod poskytla aj automobilka Škoda.

čistenie ozon dezinfekcia auto

“Zabije” až 99,9% mikroorganizmov a škodlivín

Pred zapnutím samotného generátora ozónu sa v mnohých prípadoch odporúča odstrániť peľové filtre a nechať zapnutý vnútorný obeh. Tým bude docielené kompletné prečistenie klimatizácie a interiéru zároveň. Následne je nutné auto vyvetrať nakoľko zvýšená koncentrácia O3 môže byť stále, aj po vypnutí generátora život ohrozujúca. Vetranie by malo byť dlhšie ako 10 minút. Následne sa molekuly jedovatého plynu rozpadnú na klasický kyslík tak, ako ho poznáme. Celý proces je pritom pomerne účinný. Výsledkom by malo byť “zabitie” až 99,9% všetkých druhov plesní, spór, baktérií či vírusov, ktoré sa v aute nachádzali. Najmä v tejto dobe je dobré robiť dezinfekciu auta častejšie, no z osobnej skúsenosti by som to odporúčal tak 2-3 krát do roka.

Dezinfekcia nie je nijakým spôsobom invazívna čo sa týka plastov, látok či kože v interiéri vozidla. Po nej je dobré nainštalovať nové peľové filtre, nakoľko v tých starých sa môžu aj naďalej nachádzať mikroorganizmy alebo iné nebezpečné častice, pre ktoré ste čistenie podstúpili. Preto ak máte možnosť neváhajte a investujte do takéhoto čistenia zopár eur. Nielenže Vám to odstráni škodlivé látky z klimatizácie a interiéru, ale taktiež dáte zbohom všetkým nepríjemným zápachom, ktoré v aute môžete mať, dokonca aj tým z cigaretového dymu.

Nudíte sa počas korony? Kúpte si auto za 8 miliónov eur ako CR7

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko najlepšie overiť kilometre vášho auta? Postup je jednoduchý
Nasledujúci článokNovinka, vďaka ktorej budú naftové autá spĺňať normu Euro 7
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.