Ak vezmeme do úvahy, že „životne dôležitá činnosť“ vozidla priamo závisí od správnej činnosti všetkých jeho podstatných systémov, nie je nič prekvapujúce na existencii určitého zariadenia, ktoré monitoruje ich stav a činnosť. Týmto centrom je elektronická riadiaca jednotka (ECU) a jej poruchy sa okamžite zobrazia na činnosti napájacieho zdroja prevodovky, výfukového systému a ďalších „ovládaných“ prvkov.
Úloha elektronickej riadiacej jednotky motora
Jeho účelom je prijímať prichádzajúce informácie, ktoré sú odosielané rôznymi senzormi. Tieto údaje sa spracúvajú podľa špeciálneho algoritmu, po ktorom sa vytvoria príkazy pre komponenty výkonnej povahy. Prítomnosť ECU v dizajne automobilu umožňuje tiež optimalizovať hlavné ukazovatele fungovania pohonnej jednotky.
Ak sa niečo pokazí, spomínaná oprava môže byť jednoduchším a lacnejším riešení. Samozrejme, platí to za predpokladu, že sa rozhodnete pre dôveryhodný a profesionálny servis.
Takže jedine rýchla oprava softvéru v riadiacej jednotke motora vás môže pred zlyhaním celého vozidla včas zachrániť.
Pozor na ABS a brzdy
ABS je protiblokovací systém, ktorý zabraňuje zablokovaniu kolies pri brzdení. Ak je počas brzdenia zablokované jedno alebo viac kolies vozidla, ktoré sa potom začne kĺzať po povrchu, ABS uvoľní tlak v príslušnom brzdovom potrubí a koleso sa začne znova točiť.
A práve ABS jednotka sa stará o to, aby bola brzdná dráha počas rýchleho zabklokovania kolies pri brzdení prenášaná na kolesá presne podľa potreby a mohli ste svoje auto v tejto krízovej situácii naplno ovládať. Aj táto jednotka však môže časom a z rôznych dôvodov prestať svoje funkcie plniť na sto percent. Výmena za nový systém môže byť ale finančne nákladná, preto sa aj tu oplatí zvoliť opravu dôležitej riadiacej jednotky ABS.
Aby vás takéto nepríjemné zlyhanie systémov neprekvapilo v najnevhodnejšej chvíli, nechajte si ich pri najbližšej kontrole v servise preveriť. Prípadne, ak pozorujete poruchy, určite nečakajte na to, že sa to vráti do normálu bez adekvátneho zásahu a vyhľadajte pomoc.