Domov Lifestyle Land Rover prináša najsilnejší DEFENDER 5. Čo skrýva pod kapotou?

Land Rover prináša najsilnejší DEFENDER 5. Čo skrýva pod kapotou?

Nie je to tak dávno, čo práve Land Rover ohlásil plány na plne elektrický Defender. Automobilka práve, predstavila nový Defender 5, ktorý je úplným protikladom. 

Toto samozrejme nie je prvý krát kedy automobilka Land Rover použila do svojho modelu motor V8, no naposledy to bolo v 70tich rokoch, čo už je úprimne dosť dávno. Spojenie s históriou je tu a je veľmi potešujúce ,že v dobe elektrickej sily prichádza pravá zábava v podobe benzínovej klasiky.

Pokiaľ ste milovníkom vône benzínu tak sa máte na čo tešiť.  Defender prichádza vo verzii 4×4 a skrýva pod kapotou kompresorom preplňovaný 5.0l benzínový motor, ktorý má výkon 386kW (525 koní) a krútiaci moment na úrovni 625 Nm. Motor je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s pohonom oboch náprav. Stovku pokorí za 5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Odhadovaná spotreba podľa automobilky je na úrovni 14.5l /100km. V8 je v ponuke s verziami karosérie 90 a 110.

Čo je teda nové ?

Zmenou musel prejsť hlavne podvozok. Defender má nové pružiny, tlmiče, hrubšie stabilizátory, špeciálne nakalibrovanú prevodovku a nový elektronicky riadený zadný diferenciál. Prepracovaný bol aj systém kontroly trakcie vozidla, takže nová technológia vektorovania krútiaceho momentu zvyšuje agilitu. Kalibrácia nového programu Dynamic v systéme Terrain Response 2 dodáva modelu Defender V8 obratnejší, hravejší a citlivejší charakter. V tomto nastavení sa ostrejšia ozvena odozva motora na polohu škrtiacej klapky a plynulo variabilné tlmenie vyladené na mieru snúbi s tuhšími závesnými puzdrami, a zaisťuje tak okamžitú odozvu riadenia.

ssangyong-torres-evx

Pre umocnenie zážitku nesmú chýbať 4-koncovky výfukového systému s aktívnymi klapkami, ktoré vytvárajú veľkolepý zvuk.
Nový Defender určite neprehliadnete na cestách, ak ho u nás vôbec uvidíte, vďaka špecifickým úpravám. Zákazníci majú možnosť vybrať si z troch farieb, sivej Carpathian Grey, bielej Youlong White a čiernej Santoriny Black, vždy v kombinácii s čiernou strechou Narvik Black. Defender má obuté matné 22 palcové disky s brzdovými strmeňmi Xenon Blue.

Pozrime sa dovnútra

Samotný interiér nového Defendru tvorí kožené čalúnenie Ebony Windsor. Štvorramenný volant je vylepšený vencom z materiálu Alcantara a dopĺňajú ho radiace páčky s príjemnou matnou chrómovou úpravou, ktoré sú jedinečné pre modely V8. Kryty airbagov a radiacu páku pokrýva koža. Aby ste nezabudli v akom aute sedíte, pripomenú vám to osvetlené prahové lišty s nápisom V8.

Súčasťou modernizácie sú aj vylepšené možnosti konektivity. Špičkový multimediálny systém Pivi Pro s dotykovou obrazovkou v modeli Defender je odteraz v ponuke s celou škálou nových prvkov, ako je napríklad väčšia 11,4-palcová dotyková obrazovka v rámci voliteľnej výbavy.

Carpathian Edition V8

Okrem iného je k dispozícii aj vo verzii Cartpathian edition. Defender V8 Carpathian Edition sa vyznačuje rovnakým ovládaním v teréne a charakterom na ceste ako Defender V8. Rozdiely spočívajú v dizajnovej úprave farby Carpathian Grey (Karpatská šedá) v kombinácií s čiernou strechou, kapotou aj zadnými dverami. Navyše je potiahnutý ochrannou fóliou Satin Protective.

Defender XS Edition

Úplne nová úroveň XS Edition, nahrádza úvodnú edíciu First Edition. Prináša napríklad ľahké zliatinové 20-palcové disky Satin Gray, kožené čalúnenie Ebony Grained kombinované s textíliou Robustec Woven či elektricky ovládané, vyhrievané a ventilované sedadlá. Okrem iného výbava obsahuje elektronické pneumatické pruženie, adaptívnu dynamiku a konfigurovateľný systém odozvy na jazdu v teréne Terrain Response.Výbava XS Edition je v ponuke s výberom výkonných a účinných hnacích sústav, ako je zážihový motor P400, zážihový motor plug-in hybridného vozidla (PHEV) P400e a vznetový motor mildhybridného vozidla (MHEV) D250.

Nový Defendeder prinesie jedinečné jazdné vlastnosti na ceste hlavne mimo nej. Tešíme sa na moment ,keď V8čku uvidíme na cestách, čo by mohlo byť v priebehu tohto leta. No pri cene ľahko cez 100 000eur je otázne, či ho vôbec u nás uvidíme.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Toyota Aygo má prísť v roku 2022. Pôjde však o ďalšiu generáciu?
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz E 220d 4Matic, zaobišiel by sa aj bez faceliftu