V novembri roku 2009 bola svetu predstavená tretia generácia úspešnej vlajkovej lode Audi. A8 tretej generácie predstavovala jedno z najinovatívnejších áut na zemi.
Po úspechu predošlých dvoch generácii modelu A8, prišlo Audi s novou generáciou označenou pod interným označením D4. Bola to jedna z najmodernejších limuzín v tej dobe a mnohí ju dodnes považujú za ikonické vozidlo nie len pre automobilku Audi.
Dizajn, ktorý očarí aj dnes
Model D4 priniesol po predchádzajúcich dvoch, dá sa povedať dizajnovo uhladených generáciách, nový, expresívny dizajn. Vyznačoval sa predovšetkým ostro rezanými líniami, ktoré priniesli športovo-elegantný vzhľad na úplne novej úrovni. Celkovo auto pôsobí majestátnejším dojmom. Z každej strany je cítiť, že si v Audi dali skutočne veľmi záležať aby auto pôsobilo hodnotným dojmom so športovo ladeným podtónom. Asi najväčším prerodom z pohľadu dizajnu prešiel interiér. Ten napriek zachovanému rozloženiu prešiel masívnou úpravou zo strany použitých materiálov a technológii. Ako je u Audi zvykom, interiér je z pohľadu kvality tým najlepším, čo môžeme vo svete automobilov dostať. Zatieni aj takých konkurentov, akými je Mercedes, či BMW. Špičkové materiály s príkladným spracovaním sú samozrejmosťou.
Ofenzíva na poli technológii
Každá prémiová automobilka sa snaží pri predstavení svojej novej vlajkovej predstaviť niečo unikátne. U Audi to platí dvojnásobne a často krát nastavuje novú dimenziu v oblasti použitej techniky. Asi najvýznamnejší prvok predstavujú predné svetlomety, ktoré boli v danom segmente po prvý krát vybavené Matrix Led technológiou, ktoré sú prepojené s navigáciou. Prepracovaný systém nočného videnia dokáže sledovať nie len chodcov, ale aj zver. Vo verzii Long bolo pridaných ďalších 13 centimetrov pre zadných pasažierov a celkový dojem z interiéru podčiarklo ambientné osvetlenie. Ten najmä vo verziách s prívlastkom Audi Exlusive pripomína skôr luxusnú obývačku, ako interiér vozidla. Z každého detailu je cítiť maximálna precíznosť a nádych výnimočnosti.
Po prvý krát vôbec použila automobilka pri tomto modely štvor valcový benzínový agregát pod označením TFSI, ktorý však využíva hybridnú technológiu a ponúka systémový výkon 245 konských síl. Vrchol benzínovej ponuky predstavoval známy šesť litrový agregát W12, ktorý mal však upravený výkon na rovných 500 koní. Dieslový základ predstavoval motor 3.0 TDI s výkonom 204 koní a vrchol 4,2 litrový agregát s výkonom 350 koní.
Po facelifte bol tento výkon navýšený na úroveň 370 konských síl a do ponuky pribudol úplne nový štvorlitrový benzínový motor s výkonom 420 koní. Všetky agregáty boli spojené s 8 stupňovou automatickou prevodovkou a s výnimkou základných motorizácii, aj s pohonom quattro. Športová verzia S8 bola poháňaná benzínovým osem valcom s výkonom 520 koní, ktorý dostal po facelifte vo verzii S8 Plus výkon 605 koní.
Záver modelu D4
Audi modelom D4 opäť ukázalo svetu, že segment luxusných limuzín berie mimoriadne vážne. Každou novou generáciou udáva trendy nie len dizajnom, ale aj mimoriadnou kvalitou spracovania. A8 tretej generácie je podľa nás vydarené vozidlo, ktoré v hojnom počte dodnes brázdi naše cesty a to podčiarkuje jeho kvality.