Domov Lifestyle Prečo je nový volič prevodových stupňov od Tesly absolútny nezmysel?

Prečo je nový volič prevodových stupňov od Tesly absolútny nezmysel?

Prečo je nový volič prevodových stupňov od Tesly absolútny nezmysel?

Tesla presunula volič prevodových stupňov na obrazovku. Aby toho nebolo málo, k neutrálu sa musíte preklikať. Prečo je toto riešenie nezmysel?

Americká Tesla sa vyžíva v šokovaní sveta. Naposledy sa do médií dostala zvláštnym riešením volantu v modernizovaných modeloch S a X a absenciou “páky prevodovky”. Volič prevodových stupňov sa odteraz nachádza v obrazovke infotainmentu. Bolo len otázkou času, kedy sa dočkáme prvých recenzií a užívateľských skúseností s týmto novým systémom. Asi nebude prekvapením, že toto riešenie patrí medzi najrozporuplnejšie novinky a spôsobuje značné množstvo rozruchu na sociálnych sieťach.

Ak niečo funguje, tak to treba zmeniť…

Na šoférovaní je skvelé to, že keď sa naučíte riadiť jedno auto, mali by ste teoreticky byť schopní riadiť akékoľvek iné auto na svete (samozrejme, ak sa bavíme výhradne o osobných automobiloch). Možno nie tak jednoducho a plynulo ako svoje vlastné, no mali by ste byť schopní ovládať základné ovládacie prvky. Tesla si však zaumienila, že takýto prístup je prežitok. Volič prevodových stupňov na modernizovaných modeloch S a X je skvelým príkladom: automobilka prišla s nejasným a komplikovaným riešením, ktoré je potrebné si najprv naštudovať, aby ste ho mohli bezpečne používať.

Video, ktoré zverejnil na Twitteri Michael Hsu, ukazuje, ako americká automobilka Tesla presunula výber prevodových stupňov na hlavnú obrazovku. Dôvod je nejasný, niekomu toto riešenie možno príde moderné a inovatívne, iný v tom zasa vidí šetrenie nákladov na páčku navyše… Každopádne, na obrazovke infotainmentu je volič prevodových stupňov zobrazený ako malá ikonka Tesly na ľavej strane bez akéhokoľvek popisu: tradičné písmená P, R, N alebo D by ste hľadali márne. Ak chcete zaradiť rýchlostný stupeň, musíte ikonku posunúť prstom smerom nahor; alternatívne pre cúvanie potiahnete prstom nadol. Extrémne neintuitívne riešenie, na ktoré by sám od seba prišiel zrejme málokto bez toho, aby mu to predtým niekto nepovedal, alebo aby si to explicitne neprečítal v manuáli.

ssangyong-torres-evx

Navyše, po tom, čo “zaradíte” D, na obrazovke sa neobjaví žiadne zjavné potvrdenie toho, akým smerom a či vôbec sa auto bude hýbať. Žiadna zvuková notifikácia, žiadny oznam na displeji. Potvrdenie úspechu zaradenia prevodu príde až po stlačení akcelerátora. A to je aj podľa štandardov Tesly bizarné a až nebezpečné.

Ale pozor, to ešte stále nie je všetko

A čo v prípade, že potrebujete zaradiť neutrál? Napríklad ak sa vám pokazí auto a potrebujete ho odtiahnuť do najbližšieho servisu? Nuž, na to je úplne iný postup. Ako demonštroval Nick Howard vo svojom tweete, musíte prejsť do ponuky nastavení a tlačidlo neutrálu nájdete hneď vedľa tlačidla, ktoré otvára schránku v prístrojovej doske pred spolujazdcom. Tu už logika absentuje úplne.

Čo si o tomto novom systéme radenia prevodových stupňov myslíte vy? Možno nám to v súčasnosti príde divné, no čo ak o pár rokov to bude nový štandard v automobilovom priemysle?

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokÚplne nové Subaru Outback mieri na Európsky trh!
Nasledujúci článokNová KIA EV6 atakuje prémiovú triedu, konkurovať chce prvotriednymi parametrami