startstop

Mercedes-Benz triedy S sa dočkal zmien. Brabus ho pekne vyladil.

Rôznych excesov od renomovaného úpravcu Brabus sme si stihli za tie roky určite všimnúť. Nová trieda S sa tomu takisto nevyhne, no zatiaľ sa pracuje s tým, čo je k dispozícií.

Nemecká úpravcovská spoločnosť oficiálne odhaľuje svoj najnovší počin. Tentoraz si do parády zobrali novinku v podaní Mercedesu-Benz triedy S. Pochopiteľne sa zamerali na vozidlá, ktoré už z linky schádzajú s AMG packetom. Základom úpravy je aerodynamický packet s vysunutým zadným nárazníkom, ktorému doslova dominujú mohutné koncovky výfukov. Do ponuky takisto pribudne aj karbónové krídlo či masívne brzdy.

Ako sme si už pri Brabus-e zvykli, tak auto je pochopiteľne dané čo najviac k zemi. V závislosti od zvoleného jazdného režimu však totiž vozidlo môže ísť nižšie až o 25 milimetrov. Brabus však tvrdí, že na celkové jazdné vlastnosti to nebude mať absolútne žiaden vplyv. Novinka bude postavená na 19“ alebo 21“ diskoch. Pneumatiky budú voliteľné, k dispozícií bude značka Continental, Pirelli, či Yokohama. Na pôvodne ukázaných fotografiách je vozidlo postavené na 21“ kolesách Pirelli P Zero s rozmermi 265/35 vpredu a 305/30 vzadu.

Brabus je takisto známy aj svojimi motorickými úpravami. Motorizácia S 500 4Matic bude mať motor vyladený na finálnych 368 kW / 500 koní a maximálny krútiaci moment 590 Nm. Nárast oproti sériovému výkonu je tak o 48 kW a krútiaci moment narástol o 70 Nm. Aj vďaka týmto parametrom táto vyše dvojtonová ultra limuzína dokáže z pokoja na 100 km/h zrýchliť v priebehu 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektricky limitovaná na 250 km/h, no predpokladáme, že bude postačovať pár slov a dokážu to odblokovať.

Čo sa však týka vyššieho výkonu, prípadne niečoho extravagantnejšieho, na to si budeme musieť počkať pri väčších motorizáciách. Žiaľ zatiaľ to nezachráni ani úprava najvýkonnejšieho dieslu S 400 d, ktorý dokáže produkovať maximálny výkon 370 koní a krútiaci moment na hodnote 750 Nm. Brabus tak určite nepovedal posledné slovo, teraz je to už iba na automobilke, kedy príde s výkonnejšími motorizáciami.

Exit mobile version