Everrati Signature predstavuje znovuzrodenie Porsche 911 generácie 964, ktorý sa vyhýba svojmu pôvodnému dedičstvu. Namiesto plochého 6-valca sa spolieha na batériu s kapacitou 53 kWh a jeden elektromotor…
Porsche bezpochyby patrí medzi tie najlegendárnejšie značky automobilového sveta. Aj malé dieťa pozná siluetu 911-ky. Tá sa navyše od jej vzniku pred 60-timi rokmi zásadne nezmenila. No k vlastneniu old/youngtimera 911-ky sa dostane len málokto. Na jednej strane je stúpajúca hodnota na trhu ojazdených automobilov a na strane druhej stále znižujúci sa výber kúskov. No ak nemáte hlboko do vrecka a ste presvedčení, že k šťastiu vám chýba práve generácia 964, máme pre vás dobrú správu. No má to háčik…
Legenda v modernom ponímaní
Everrati, spoločnosť so sídlom v britskom Oxfordshire, totiž pripravila kultové Porsche o jeho najväčšiu charakteristiku – plochý 6-valcový motor typu boxer. A navyše nejde ani o žiaden iný “swap” za spaľovací motor. Namiesto neho sa v novom modeli s názvom „Signature“ nachádza moderné elektrické hnacie ústrojenstvo.
Britská spoločnosť sa zaoberá modernizovaním kultových áut (proces je známy aj pod názvom Restomod), medzi ktoré okrem Porsche patrí aj Land Rover Series 3 či Mercedes-Benz 190 SL Pagoda. Všetky menované modely pritom majú jednu spoločnú vec: spaľovací motor v nich nenájdete.
Dôraz na dôslednosť
Darcovské auto je rozobraté na holú karosériu, ktorá prejde procesom odstránenia farby a aplikácie ochrany proti korózii. Po dokončení všetkých nevyhnutných opráv mechanici spoločnosti Everrati vystužia nosné časti karosérie, aby sa youngtimer priblížil moderným štandardom. Dvere sú vystužené vysokopevnostnou oceľou pre lepšiu ochranu pred nárazom. Za príplatok je k dispozícii aj strecha z uhlíkových vlákien.
V interiéri sa nachádzajú upravené sedadlá, ktoré berú inšpiráciu v známych sedadlách z modelov RS. Napriek retro vzhľadu sú elektricky nastaviteľné v štyroch smeroch. Na želanie je možné doobjednať aj športové sedadlá z uhlíkových vlákien, alebo pre vyznávačov komfortu prvky ako klimatizácia či Porsche Classic Communication Management.
Výkonu je dostatok, ale…
V takto upravenej karosérii sa potom nachádza akumulátor s kapacitou 53 kWh, ktorý poháňa jediný elektromotor. Ten sa však na nedostatok výkonu nemôže sťažovať: úpravca hovorí o výkone 500 koní na poháňanej zadnej náprave. Mimochodom, dojazd na jedno nabitie by mal dosiahnuť 150 míľ, teda asi 240 kilometrov. Pri úpravách venujú pozornosť aj čo možno najpôvodnejšiemu rozloženiu hmotnosti, aby sa zachovali originálne jazdné vlastnosti.
Niekomu sa môže elektrifikácia takýchto áut javiť ako barbarstvo, no zakladateľ spoločnosti Everrati, Nick Williams, tvrdí, že všetky úpravy sa dajú vrátiť späť. Ak si zákaznik elektrický pohon rozmyslí, môže automobil bez rozsiahlych úprav osadiť spaľovacím motorom a prevodovkou, ktoré, mimochodom, firma z darcovského auta zrepasuje a starostlivo uskladní.
A teraz to najdôležitejšie na koniec. Spoločnosť si za tieto úpravy účtuje 250 000 libier, teda asi 290-tisíc eur. Samozrejme, v sume nie je zahrnutá daň a ani darcovské auto.