Jazdená prémiová limuzína, či nový sedan strednej triedy ?
Určite poznáte z diskusií na internete, či aj mimo neho ste sa stretli s názorom, že niekto by si namiesto nového passatu, kúpil niekoľko ročnú napríklad audi A8 a podobne…. Áno jednoducho je to tak, že niekoľko ročné BMW radu 7, je po niekoľkých rokoch drahé zhruba ako napríklad nový, dobre vybavený Ford Mondeo. Z môjho pohľadu nejde ani tak o to, ktorá voľba je lepšia. Ale, že cieľové skupiny zákazníkov spomínaných príkladov automobilov, sú diametrálne odlišné. Hlavne kvôli náhradným dielom, prevádzkovým nákladom a rôznym druhom financovania nových automobilov.
Hlbšie v článku sa budeme snažit priblížit šesť vlajkových lodí rôznych značiek. Pôjde o autá zhruba do +/- 50,000 eur. Paradoxne 3 budú nové a neprémiové a 3 používané a prémiové. Pôjde o autá s najlepšími technológiami v rámci segmentov.
Prvá časť, venovaná novým autám sa bude týkat nemeckej top kvality, anglickej grácie a alternatívy z japonska.
Mercedes W222
Prvým na zozname, je v roku 2013 predstavená aktuálna generácia triedy S pred faceliftom.
Auto je veľmi vydarené a obľúbené, nasvedčujú tomu aj čísla predajov. Za základ novej verzie dáte bezmála 75 tisíc eur. Najsilnejšie modely však štartujú na úrovni takmer 240 tisíc eur. Najlacnejšie kúsky na predaj sa pritom pohybujú okolo 50 tisíc eur. Bez pochyby ponúkne najdlhší rázvor kolies. A najmodernejší infotejment.
Jaguár XJ
Asi najkonzervatívnejší článok zoznamu. “XJčko” jazdí podstatne menej ako Mercedesov S. Je to určite dané skúsenosťami ľudí ohladne spoľahlivosti. A najmasívnejším úbytkom zostatkovej hodnoty auta z prémiovej triedy. Nové XJčko štartuje takmer na 85 tisíc eurách. Obdobná jazdenka ako v prípade mercedesu S je však aj o 15 tisíc eur lacnejšia, teda naftové modely roku 2013 kúpite aj do 30tisíc eur.
Lexus LS
Pre mňa najnenápadnejšie auto z kategórie luxusných limuzín. Tak isto ich jazdí drvivá menšina naproti nemeckej konkurencií. Ponuka jazdeniek medzi 40-50 tisíc, je minimálna. Avšak zhruba 40 tisíc eur, stoja kúsky aj o 2 roky staršie oproti spominaným konkurentom. Pri kúpe nového, rozsah ceny základného modelu(viac ako 95 tisíc eur) a top modelu je najnižší zo zoznamu spomínaných.
Druhá časť, zameraná na jazdenky priblíži plavného francúza, voľbu rozumu z českej republiky a neprémiového “nemca”.
Renault Talisman
Nový vrchol ponuky, do portfólia Francúzskej automobilky prišiel v roku 2015.
Na jednej strane je vysoko cenený za nové technológie a čiastočne aj dizajn. No na strane druhej oproti predchodcovi stratil na objeme motora takmer polovicu. Teda aj vrcholná benzínová verzia ponúkne objem len 1,6 litra. Ktorá v “plnej polnej” z prehladom prekročí 40 tisíc eur.
Škoda Superb
Voľba rozumu jednoducho preto, že superb má najdlhší rázvor, najobjemneší batožinový priestor a je aj najrýchlejší z neprémiových modelov. 280 koňové 2.0TSI vo verzií Laurin and Klement plus rôzne príplatky prekročí kľudne sumu 50 tisíc eur. Teda napríklad aj spomínaný Mercedes triedy S.
Opel Insignia
Pasovaná do role, interiérovo najlepšie spracovaného, neprémiového nemeckého modelu strednej triedy. No určite nečakajte taký zmysel pre detail a tak hodnotné materiály ako v luxusných limuzínach. Cena vrcholného modelu sa zmestí do 50 tisíc eur.
To či je pri rozmýšľaní nad kúpou, napríklad Škody Superb, relevantné rozmýšľať zároveň nad kúpou niekoľko ročnej luxusnej limúziny necháme na uváženie každého. Treba si však uvedomiť, že náklady spojené s prevádzkou neklesajú úmerne s trhovou hodnotou automobilu.