Rakúšania si v prieskume portálu AutoRevue.at vybrali najškaredšie autá v modernej histórii automobilizmu. No v rebríčku sa objavili autá, ktoré by hádam nečakal nikto.
Prekvapí, že v tomto rebríčku nenájdete povestný etalón medzi ohavnými autami – Fiat Multipla. Dokonca ani Pontiac Aztek, ktorý je považovaný za Multiplu v Spojených štátoch (hoci na ňom jazdil sám Walter White). Naopak, podľa Rakúšanov sú najškaredšie autá… pomerne šedé myšky, ktoré by si človek za bežných okolností v premávke vlastne ani nevšimol. Teda až na pár výnimiek.
10. Maserati Coupé
Na 10. mieste sa pomerne zvláštne ocitlo talianske kupé s trojzubcom v maske, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2001 až 2007. Prečo zvláštne? Nuž lebo jeho predchodca 3200 GT mal bumerangové zadné svetlá, ktoré neboli po chuti mnohým ľuďom. Ale krása je koniec koncov subjektívna…
9. Ford Sierra
Ford Sierra svojim vzhľadom nešokovala ani v časoch svojej najväčšej slávy, no v tej dobe išlo o bežne konzervatívny dizajn. Proste typický prelom 80-tych a 90-tych rokov – neočarí, ale ani neurazí. Teda zrejme až na Rakúšanov, ktorých dizajn Sierry uráža na 9. miesto v rebríčku.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE
8. Smart Roadster
Smart Roadster spôsoboval rozruch už v čase príchodu na trh v roku 2003 a ani čas mu nepridal na kráse. Konečne auto, ktoré proste objektívne veľa krásy nepobralo. Na druhej strane, pocit jazdy v okapotovanej motokáre nie je zlý, ale o to v tomto rebríčku predsa nejde.
7. Volkswagen Passat B2
Nenávisť Rakúšanov si vyslúžilo aj auto tak typické pre nemecky hovoriace krajiny – Volkswagen Passat. Ľudové autá z Nemecka všeobecne nie sú známe avantgardným dizajnom, no konzervatívne tvary na druhej strane tak skoro nezostarnú a sú aktuálne aj o dlhé roky neskôr. Druhá generácia s označením B2, ktorá sa vyrábala v rokoch 1979 až 1988, ukazuje, že aj nadčasový dizajn má svoje časové hranice, ak nie ste vyslovene fanúšikom old/youngtimerov…
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE
6. Seat Cordoba
Svojho času jedno z najobľúbenejších áut vodičov Česka a Slovenska po páde železnej opony. Cordoba prvej generácie sa vyrábala v rokoch 1993 až 1999 a na jej dizajne sa podpísal samotný Giorgetto Giugiaro. Ani to zrejme nestačilo na dizajnový úspech, koniec koncov, ono to pravdepodobne bola aj tak hlavne cena, kvôli ktorej sa Cordoba tešila v našich končinách takej obľube…
5. Renault Mégane Scénic
Prvá generácia modelvo rodiny Scénic (ktorým časom pribúdali a ubúdali rôzne označenia) prišiel už v roku 1996 a snažil sa nadviazať na avantgardné a úspešné Espace. Dizajnom sa ale vo veľkej meire inšpiroval vtedajším modelom Mégane (nakoniec to má aj v názve). A práve tu sa ukazuje kontrast s liberálnejším dizajnom – jednoducho je omnoho skôr zastaraný ako konzervatívne krivky…
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE
4. Mazda 121
Mazda 121 bola pôvodne vyvinutá pod dcérskou automobilkou Autozam, ktorá sa špecializovala na malé mestské autá, v Japonskú známe ako kei cars. Pre oko domáceho možno lahodiaci model Revue (ktorý u nás poznáme ako Mazda 121) v Európe nespôsobil predajný ošiaľ…
3. Nissan 100NX
Malé športové kupé majú v Japonskú dlhú históriu. Hoci 100 NX má koncepciu s predným pohonom, vo svojej dobe išlo o jedno z najlepšie ovládateľných áut vo svojej triede. No dizajnom si ľudí nezískal, podľa tretej priečky v rebríčku najmä v Rakúsku.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE
2. Toyota Corolla E110
90-te roky boli časy, kedy automobilky vo veľkom produkovali model s rovnakým názvom, ktorý mal na rôznych trhoch rôzny dizajn. Reč je aj o Toyote Corolla generácie E110, ktorá vyzerala úplne inak v domácom Japonsku a úplne inak v Európe. Japonci sa rozhodli ísť do akéhosi bublinkového dizajnu predných svetiel a na kráse nepridáva ani veľmi zvláštny zadok kombi verzie…
1. Tesla Model X
Prvé miesto patrí veľmi netradične Tesle modelu X. Ten je s nami už nejaký ten piatok, má za sebou aj niekoľko modernizácií, no tie sa spravidla sústreďujú len na veľmi malé detaily čo sa dizajnu týka. Pomerne netradičný výber “víťaza” rebríčka vzhľadom na pozitívny postoj Rakúska k elektromobilite, najmä k Tesle, ktorú tvorí veľká časť taxíkov vo veľkých mestách krajiny.