Domov Lifestyle 6 zaujímavých ojazdených zadnokoliek za zaujímavé ceny

6 zaujímavých ojazdených zadnokoliek za zaujímavé ceny

6 zaujímavých ojazdených zadokoliek za zaujímavé ceny

Hľadáte radosť za volantom, no zároveň chcete ostať v rámci rozumného peňažného limitu? Ste na správnom mieste. Dnes sa pozrieme na 6 zaujímavých zadnokoliek, ktoré stoja za úvahu.

Radosť z jazdy ide s pohonom zadných koliest ruka v ruke. Predsa len, z teoretického hľadiska je to ideálna koncepcia, keďže o riadenie sa stará jedna náprava a o pohon druhá. Na druhej strane, drvivá väčšina áut sa vyrába s koncepciou predného pohonu. Preto sa dnes pozrieme na 6 zaujímavých zadnokoliek, ktoré ponúkajú obrovskú radosť za volantom a dnešné ceny na trhu jazdených áut z nich robia pomerne dostupné alternatívy.

Porsche Boxster 986

Čo by to bol za rebríček radosti z jazdy, ak by v ňom nefigurovalo Porsche. No ak ide o dostupnosť, rovno môžeme vylúčiť modely 911. Aj najmenej obľúbená generácia 996 (mimochodom z rovnakých rokov ako Boxster 1. generácie) stojí pomerne nezmyselné peniaze. Boxster na druhej strane ponúka perfektné rozloženie váhy, v základnej verzii ho poháňa v strede uložený 2,5-litrový plochý šesťvalec s výkonom jemne cez 200 koní. Samozrejme, pri Boxsteri je nutné spomenuť aj neslavne známy problém s IMS ložiskami, no ak sa vám podarí nájsť kúsok, ktorý má tento problém zdokumentovateľne vyriešený, môžete jazdiť pomerne bezstarostne.

 

BMW 330i (E9x)

Okrem Porsche nesmie chýbať ani BMW. V tomto prípade bolo pomerne zložité vybrať najvhodnejší model – radosť z jazdy je predsa v slogane a je pravdivý v podstate od počiatku novej éry BMW. Či už je to 3-ka generácie E36, novšia E46 alebo podľa mnohých fanúšikov posledné pravé BMW – generácia E9x. Nakoniec to vyhrala práve posledná menovaná generácia s najvýkonnejším atmosférickým motorom, aký sa ponúkal (samozrejme mimo M3) – 330i. Motor s označením N53 ponúkal slušný výkon 200 kW (272 koní) a hoci väščinu z nich nájdete s automatom, ani ten nie je úplne na odpis…

 

Toyota MR2 (W30)

Toyota MR2 je legenda medzi fanúšikmi japonských áut. Najmenej obľúbená a teda aj najdostupnejšia je jej posledná derivácia s interným označením W30. Hoci hodnotiac podľa výzoru by len málokto tipoval zábavu za volantom, jej koncepcia s točivým 1,8-litrovým atmosférickým motorom uloženým v strede (104 kW/141 k), manuálnou prevodovkou a nízkou hmotnosťou ju na to priam predurčujú. Ak vás MR2 zaujala, sústreďte sa skôr na verzie po facelifte a s príplatkovým samosvorným diferenciálom.

 

Mazda MX-5 (NC)

Pri otvorených ľahkých takmer-motokárach z Japonska ešte ostaneme. Tentokrát ale ide o legendárnu Mazdu MX-5, ktorá je skvelá v každej generácii. Do rebríčka sme ale zahrnuli najmodernejšiu dostupnú, teda tretiu generáciu, na ktorú natrafíte pri označení NC. Pod prednou kapotou sa nachádza 2,0-litrový radový štvorvalec, z ktorého viete úpravami (bez pridania prepĺňania) vydolovať aj 225 koní. A to už je čo povedať na ľahký automobil s perfektným, rozložením hmotnosti, no nie?

 

BMW radu 6 (E63)

Dostávame sa pravdepodobne k najkontroverznejšiemu autu v rebríčku. BMW radu 6 generácie E63 (coupé), respektíve E64 (kabrio) patrí medzi najlepšie dostupné GT-čka. Ak namiesto bláznenia na úzkych kľukatých cestách hľadáte spoločníka na dlhé trasy, s ktorým si ale rovnako užijete zábavu ak chcete, tak E63 je to pravé pre vás. Ponúkalo sa s celým radom motorov od základnej verzie 630i (mimochodom neskoršie verzie malý ten istý N53 motor, ako vyššie spomenutá trojka), až po V8 vo verziách 645i, respektíve neskôr 650i.

 

Mazda RX-8

Posledné auto na zozname je síce neslávne známe svojou “spoľahlivosťou”, no pokiaľ ide o zábavu za volantom, jednoducho tu nesmie chýbať. Dôvodom je vysoko-otáčkový 1,3-litrový dvojrotorový Wankel pod prednou kapotou. 9000 otáčok za minútu presvedčí nejedného odporcu, no je pravda, že o Wankel je potrebné sa veľmi úzkostlivo starať. Pokiaľ ale natrafíte na zachovalý kúsok a budete pokračovať v starostlivosti, auto sa vám viac než odvďačí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarthrottle
Predchádzajúci článokBrabus G900 Rocket Edition: na 100 km/h pod 4 sekundy? Nie je problém.
Nasledujúci článokNová generácia Peugeot 308 prichádza aj vo verzií SW, je ešte emocionálnejší!