startstop

Toto je najdrahšie auto na svete! Tá suma vás posadí na zadok

Najdrahšie auto na svete! Tak týmto titulom sa môže pýšiť po novom Mercedes-Benz. Ak ste však čakali nejakú horúcu novinku, nie je tomu tak. Pozrime sa spoločne na zúbky autu s titulom najdrahšie na svete.

Vlastniť najdrahšie auto na svete asi musí byť skvelý pocit. A svoje o tom vie určite aj jeho majiteľ. Celý svet automobilových aukcii sa otriasol v základoch. Zvykom sa stalo, že občas sa vydražili nejaké tie závodné Ferrari, prípadne Rolls-Royce či Bentley za čiastky okolo 20 miliónov dolárov. Doposiaľ držali prvé tri miesta najdrahších automobilov vozy od talianskej značky Ferrari. Konkrétne šlo o model 335 S a dva exempláre 250 GTO. Najdrahší exemplár pritom dosahoval hodnotu viac ako 52 miliónov dolárov a vydražil sa ešte v roku 2018 v USA.

Neskutočný Sir Striling Moss

Aukčný dom RM Sotheby´s však prelomil všetky prechádzajúce rekordy. Ferrari stratilo pozíciu lídra a na prvé miesto s titulom najdrahšie auto na svete sa dostal Mercedes-Benz. A nejde o hocijaký kúsok, ale o Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955. Cenovka prvého Ferrari vyzerá oproti cenovke Mercedesu iba ako chudobný príbuzný. Zaujíma vás, aká bola finálna cena ? Neskutočných 135 miliónov eur. Ferrari tak dostalo na frak a Mercedes jeho cenovku prekonal viac ako dvojnásobne.

Dosť bolo o cifrách, povedzme si niečo viac o spomínanom skvoste Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenahaut Coupé. Toto auto postavilo závodné oddelenie na základoch závodného špeciálu. Otázkou zostáva, ako sa mohla jeho hodnota vyšplhať tak vysoko ? Dôvodom je, že samotný závodný špeciál patrí medzi najslávnejšie autá histórie. Počas šampionátu športových vozidiel v roku 1955 Daimler-Benz vyhral celkový titul aj napriek absencii v prvých dvoch závodoch. Tretím závodom však bol legendárny závdo Mille Miglia. Presne ten závod, o ktorom sa hovorí stará známa historka.

Sir Stirling Moss s novinárom Denisom Jenkinsonom zvládli tento závod za 10 hodín a 7 minút. Rok 1955 však poznamenala aj iná, v tomto prípade negatívna udalosť. Katastrofa v Le Mans a smrteľná nehoda, kde celkovo vyhaslo až 84 ľudských životov. No späť k pozitívnejším veciam. Samotný model 300 SLR mal svoje základy v monoposte s označením W196. Práve s týmto monopostom získal Juan Manuel Fangio dva tituly majstra sveta (1954,1955). Fangio rovnako ako Moss odjazdil legendárny závod Mille Miglia v rovnakom roku, malo to však jeden háčik. S rovnakým autom prišiel do cieľa až o pol hodinu neskôr ako Moss.

Najrýchlejšie auto svojej doby

Tento špeciálny model 300 SLR nesie označenie aj po nemeckom konštruktérovi Rudolfovi Uhlenhautovi. Disponoval osemvalcovým motorom s objemom rovné 3 litre. Už v tom čase dokázalo 300 SLR dosiahnuť maximálnu rýchlosť 245 km/h. Existovali iba dva exempláre tohto modelu a oba donedávna patrili automobilke Mercedes-Benz. No paradoxne aj napriek faktu, že ich Mercedes nikdy nechcel predať, dostali sa do súkormných rúk.

Jeden z nich sa vydražil priamo z múzea značky v nemeckom Stuttgarte. Oficiálne sa takéto informácie nezverejňujú, ale verejným tajomstvom je, že vozidlo získal pre svojho klienta automobilový nadšenec Simon Kidston. Aj napriek tomu, že aukcia prebehla ešte začiatkom mája, ide o neskutočný zápis do histórie a prekonanie historických rekordov. A jednu vec nesmieme zabudnúť spomenúť. Výťažok z predaja 300 SLR poputuje na charitu. Tento unikátny model si zaslúži hýčkanie a opateru. Predsa ide o jedno z najlegendárnejších vozidiel, ake kedy jazdili po cestách.

Exit mobile version