Manhart je úpravcom, ktorý si razí svoju vlastnú cestu a už nejeden jeho počin stál za to. Najnovšie sa pustil do modly športových vozidiel.
Porsche 911 GT2 RS aktuálnej generácie je samo o sebe šialeným a nebezpečným autom aj pre ostrieľaného a skúseného šoféra. Manhart si však povedal, že toto nestačí a schopnosti a možnosti vozidla sa znova posunuli o úroveň vyššie. Okrem použitej technológie sa však nezabudlo aj na karosériu, ktorá prešla obnovou a vyzerá ešte extrémnejšie, než doteraz. Toto je Manhart TR900.
Takmer tisíc koní
Začnime tým najdôležitejším a to plochým 3,8-litrovým šesťvalcovým motorom. Ten je spojený so sedemstupňovou automatickou PDK prevodovkou, no okrem toho k nemu pribudla aj dvojica turbodúchadiel, nové rozvody, katalyzátory a intercooler, či dokonca aj nový systém chladenia. Aby išlo všetko ako po masle, tak upravená bola aj riadiaca jednotka s novým softwarom od spoločnosti Mapswitch.
Výsledkom tak je navýšenie sériového výkonu zo 700 koní a 750 Nm na brutálnych 945 koní a 1.050 Nm krútiaceho momentu. Aby bola 911-tka tento výkon schopná poňať, premenou prešla aj prevodovka. Dynamické parametre modelu Manhart TR900 si však úpravca necháva iba pre seba.
Nedotknuté zostali iba brzdy
Čo je zaujímavé, upravený bol síce aj podvozok, no brzdy zostali pôvodné, sériové. Úpravca však, pochopiteľne, ponúka možnosť ich vylepšenia a taktiež je možné ich nakonfigurovať podľa seba – zladiť kolesá s farbou strmeňov. Na zobrazených fotografiách je Porsche 911 GT2 RS obuté na pôvodných kolesách spolu s karbón-keramickými brzdami Porsche.
Menšou prerábkou prešiel aj exteriér vozidla. Na prvý pohľad zaujmú karbónové doplnky, ktorými sa spoločnosť Manhart presadzuje na trhu. Do ponuky je tak zahrnutý predný spojler, zadný masívny difúzor, či špeciálne koberčeky do interiéru. Kombinácia zeleného lakovania so zlatými doplnkami je priam neskutočná.
Koľko však takáto sranda bude stáť? Porsche 911 GT2 RS, s dodatkom Manhart TR900, bude stáť cca 550.000 €. Nakoľko si však budú môcť zákazníci auto personalizovať, cena zrejme nebude konečná. Hlavu v smútku však budú mať určite európski zákazníci, nakoľko katalyzátor v aute nemá certifikáciu TÜV a takéto vozidlá budú určené pre export do zahraničia.