Pôvodom francúzska automobilka Bugatti vyrába tie najdrahšie sériovo vyrábané vozidlá. Ich ceny sa pohybujú v desiatkach miliónov eur. Prečo tomu tak je?
Ak si odmyslíme to, že Bugatti patrí pod koncern VW a vo svojej podstate ide aj o najluxusnejší a najdrahší Volkswagen sveta, tak sa dostaneme k tomu, prečo je Bugatti naozaj tak drahé. Pochopiteľne, nie je to iba o použití tej najlepšej technológie, ktorá sa aktuálne dáva do vozidiel, ale veľkú rolu zohráva aj lakovanie vozidla. Tým sa aktuálne firma sama pochválila. Tým, že kúpite Bugatti, nedostávate iba status exkluzívneho auta, ale aj záväzok stoviek odrobených hodín na ňom. Nejde o pásovú výrobu namáčaním auta do vane napustenej farbou, ale o podrobné detaily ústiace k dokonalosti.
Každé jedno hyper auto, ktoré zišlo z linky, má za sebou 600 až 700 hodín v lakovni. Ide tak o takmer mesiac permanentnej práce jedného človeka. Aj keď to prepočítate na človekohodiny/normohodiny, tak ide o doslova šialené číslo, ktoré sa obetuje jednému vozidlu. Predtým, než sa na aute usídli základný náter, špecialisti z Bugatti kontrolujú každý panel karosérie, či nemá na sebe nejakú nedokonalosť. Je to aj pochopiteľné, keď už to toľko stojí, nech je plátno nepoškvrnené. Keď je povrchová úprava karosérie bezchybná, na rad prichádza základný náter, ktorý je neskôr vybrúsený do hladkosti. Na aute nemôže byť vidno žiadna nedokonalosť.
4 dni leštenia
Takýto proces zaberie približne 100 hodín. Ďalších 100 hodín trvá, kým sa nanesie prvá vrstva laku. Najprv na rad prichádza číry lak, ktorý sa neskôr zbrúsi. Nasleduje opäť ďalšia vrstva číreho laku, ktorý sa musí znova prebrúsiť, aby mala farba patričnú hĺbku a sýtosť. Akonáhle sú farby nanesené, každý panel je opäť znova raz prekontrolovaný, či sa tam nenachádzajú nejaké odchýlky. Ak by sa zistilo, že niektorý panel má iný odtieň než ostatné, treba celý proces spraviť nanovo. Automobilka tvrdí, že nie je šanca nalakovať auto na jedenkrát. Vždy sa nájde niečo, kde sa musí proces opakovať.
Tu to však nekončí. Ak lakovanie spĺňa stanovené štandardy, prejde štyrmi dňami leštenia a vtedy sa zisťuje, či je lak „dokonalý“. Potom sa asi 10 hodín skúma v špeciálnom svetelnom tunely Bugatti, aby nebolo vidno nedostatky ani pod mikroskopom. Zakladateľ automobilky Ettore Bugatti vyrastal v rodine umelcov, a preto aj jeho „holé“ autá boli plátnom pred tým, než ich ľudia začali oslovovať umeleckými dielami. To, či je to prehnaná starostlivosť, povedzte vy.
Auta,zeny,vily,jachty,viera,drogy,,,,,,,clovek sa pachti po extremoch krasy a dokonalosti , aby vycaril panuBohu usmev na tvari ……..