startstop

Čo je toto za GT-R? Artisan mätie ľudí

Foto: Artisan

Upravená R35-ka nás vracia späť do minulosti. Artisan GT-R concept je stelesnenie japonskej klasiky v modernom svete. 

Fanatikov JDM je po celom svete neúrekom. Vďačíme za to aj obľúbenej sérii Rýchlo a zbesilo. Pokiaľ aj vy patríte medzi túto skupinu ľudí, v Londýne si pripravili niečo presne pre vás. Artisan GT-R concept je legendárny Nissan Skyline, ktorý vo svojich útrobách ukrýva poriadne vylepšený, lúčiaci sa Nissan GT-R generácie R35. Svojim vzhľadom odkazuje na generáciu z konca 90-tych rokov, avšak s moderným nádychom.

Foto: Artisan
Na nepoznanie

Pôvodnú R35-ku v tomto aute takmer nenájdete. Pri pohľade na prednú časť vidíme dobre známe tvary. Predné svetlomety s ostrými hranami vo vás vyvolajú nostalgický pocit. Agresívny vzhľad dotvára masívny predný nárazník s množstvom nasávacích otvorov. Aj v tomto prípade hrajú hlavnú rolu ostré uhly a línie. Pri pohľade z profilu je najzreteľnejšie vidieť pôvodnú R35-ku. Avšak auto sedí o niečo nižšie. Nové sú aj zliatinové, šesťlúčové disky kolies, ktoré majú už ikonický dizajn, špecifický pre JDM autá. V zadnej časti vidíme nové zadné krídlo. Zadné partie Artisan GT-R concept celkovo majú nádych ešte skoršej generácie R33. Agresívne pôsobiaci zadný difúzor dotvára centrálne svetlo, ktoré sa inšpirovalo v monopostoch F1. Aby vyhoveli každému, londýnsky úpravca dodáva, že zákazník môže požiadať o špecifické zmeny exteriéru podľa vlastného vkusu. Artisan chcel zachovať každý kúsok dedičstva GT-R a tak je tento kúsok dostupný vo všetkých legendárnych farbách.

Foto: Artisan
Od základu iný

Pod prednou kapotou tohto restomodu sa nachádza pôvodný pohonný agregát. Dvakrát preplňovaný motor V6 s objemom 3,8 litra. Bude však od základu kompletne prestavaný, a to špecializovaným tuningovým domom. Dokonca zákazník má na výber z dvoch verzií. Prvá, slabšia s názvom Track Edition, disponuje výkonom 800 koní. Druhá silnejšia verzia Ultimate Edition disponuje výkonom až 1000 koní. Tieto motory sú vo svete tunerov veľmi dobre známe, a tak azda nikoho neprekvapia tieto výkonnostné hodnoty. Londýnsky úpravca sa tak isto pozrel aj na brzdy, pneumatiky a odpruženie. To všetko pre dosiahnutie ešte lepšej ovládateľnosti v zákrutách. Pre umocnenie charakteristického zvuku R35-ky dostal nový výfukový systém.

Foto: Artisan
Sparťanský interiér

Pokiaľ ste pri pohľade na exteriér nevideli črty Nissanu GT-R, v interiéri budete stratený úplne. Na prvý pohľad pôsobí veľmi sparťanským dojmom. Všade samé uhlíkové vlákna kombinované s alcantarou. Vašu pozornosť ihneď zaujme obrovský, vertikálne orientovaný displej infotainmentu. Zmenou prešiel aj volič automatickej prevodovky, samotný volant, ale aj výplne dverí. Prvý koncept bude podľa autorov hotový koncom leta 2024 a následne predstavený na výstave SEMA v Las Vegas koncom roka. Samotná výroba bude prebiehať v nemeckom Hannoveri. Ak si už mydlíte ruky, ešte chvíľku počkajte. Základná cenovka je stanovená na mastných 369 000 libier.

Foto: Artisan
Exit mobile version