Domov MOTO Prejde zápchou, neplatí za parkovanie a šoférovať ho môže skoro každý

Prejde zápchou, neplatí za parkovanie a šoférovať ho môže skoro každý

Foto: Piaggo

Parkovacia politika, nepriaznivá dopravná situácia či preplnené parkoviská centier miest je niečo, čo trápi vodičov dlhodobo. Odpoveďou pre niektorých je motorka alebo skúter, ale na rovinu, nie každý sa cíti komfortne na jednostopovom motorovom vozidle. Riešením tak môže byť…

… Piaggo MP3. Taliansky výrobca motocyklov Piaggo je vynálezcom patentovanej trojkolesovej konštrukcie. Tá vodičom ponúka inteligentné riešenie ako jazdiť v meste jednoducho a bezpečne. Je však vhodná aj na prekonávanie dlhších vzdialeností vo väčších metropolách alebo prímestských satelitoch. Trojkolesový skúter ponúka vďaka svojej konštrukcii vysokú dávku stability pri náklonoch. K bezpečnému prejazdu mestom i mimo neho zasa pomôže extra koleso navyše či brzdový systém s ABS a kontrolou trakcie. Vďaka tejto kombinácii sa do skútra môžu vodiči skutočne oprieť bez obáv z pádu.

Piaggo MP3
Foto: Piaggo

Stačí vodičák na auto

Výhodou trojkolesových skútrov je, že na riadenie akéhokoľvek objemu motora či výkonu na Slovensku stačí vodičské oprávnenie typu A1, resp. B (v prípade, ak má vodič oprávnenie platné viac ako 2 roky). Takže každý, kto má vodičský preukaz na automobil alebo malú motorku do 125 cm3, môže šoférovať všetky výkonnostné verzie Piaggo MP3. Dostupné sú motory s objemom 310, 400 alebo 530 cm3.

Nemusíte si tak priplácať za vodičské oprávnenie na vyšší objem motora. Ako sme už naznačili, Piaggo má vo svojej ponuke modely s objemom od 300 do 530 kubických centimetrov, od 19 kW po 33 kW, čo už skutočne vystačí nielen na jazdu v meste, ale aj na dochádzanie či prekonávanie dlhších vzdialeností. Po novom sa trojkolesový skúter Piaggio MP3 ponúka aj s novým objemom 310 cm3 výkonom 19,4 kW (26,4 k) a krútiacim momentom 27,3 Nm. To umožňuje trojkolesovému skútru dosiahnuť rýchlosť až 129 km/h.

Piaggio MP3 má zároveň množstvo funkcií známych z malých mestských vozidiel. Je tu napríklad 7“ TFT displej s možnosťou prepojiť skúter so smartfónom, cúvaciu kameru, USB port na nabíjanie smartfónu, LED svetlá, systém monitorovania mŕtveho uhla, tempomat či nožnú brzdu. Takýto skúter pritom stojí zhruba polovicu až tretinu toho, čo bežné malé mestské vozidlo. Do úvahy treba tiež vziať jeho oveľa nižšiu spotrebu paliva, ktorá činí 3,2 litra benzínu na sto kilometrov, vďaka čomu sa mobilita stáva ešte dostupnejšou.

Cenovka Piaggio MP3 štartuje od 6 899 eur za verziu MP3 300 s výkonom 19 kW (25,8 k).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Piaggo
Predchádzajúci článokV predstihu sme šoférovali najočakávanejší čínsky elektromobil pre masy, máme dobré správy
Nasledujúci článokŠtát chce zrušiť IC vlaky, sú stratové
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.