Domov MOTO Vyzerá ako 30-ročná klasika, ale ide ako raketa

Vyzerá ako 30-ročná klasika, ale ide ako raketa

Yamaha XSR900 GP
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Yamaha XSR900 GP je ďalší zástupca z radov motocyklov vypracovaných v štýle retro, ktoré sa snažia prebudiť nostalgiu za strojmi, ktoré neboli konštruované podľa prísnych noriem, ale podľa radosti z jazdy.

V prípade motocykla Yamaha XSR900 GP sa nostalgia spája s modernou technikou. Hoci nie vždy takéto spojenie musí dopadnúť dobre, Yamahe sa modernú elektroniku zabalenú do dizajnu 80. a 90. rokov podarilo vypracovať skvelo. Motoricky sa tu nachádza stará známa CP-trojka, čiže radový trojvalec s objemom 890 centimetrov kubických a výkonom 119 konských síl, ktorý dosahuje pri 10 000 otáčkach a 93 Nm pri už 7 000 otáčkach za minútu. Prevodovka je šesťrýchlostná spriahnutá s antihoppingovou spojkou a quickshifterom tretej generácie.
Ako motoru tak ani quickshifteru nie je čo vyčítať. Fungujú a na každý povel reagujú presne tak ako majú.

Yamaha XSR900 GP
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

O zastavenie sa starajú 298-milimetrové kotúče, do ktorých sa zakusujú radiálne štvorpiestikové strmene. Tým sekunduje aj radiálna pumpa od spoločnosti Brembo. A že je citlivá, spoznať už pri prvom brzdení. S ľahkosťou sa dá ovládať aj jedným prstom a je vyhovujúco dávkovateľná. Vzadu sa nachádza 245-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. O stabilitu na ceste sa stará plne nastaviteľný podvozok ako vpredu na USD vidlici, tak aj vzadu. Podvozok je tu KYB, a že je to podvozok moderný, je cítiť hneď ako sme sa posadili do sedla. Má výbornú odozvu a vďaka tomu sme presne vedeli, akým povrchom cesty sme prešli.

Yamaha XSR900 GP
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Retro dizajn

Páčilo sa nám zapracovanie zadného svetla pod sedlo. Pri dizajne predného svetlometu však mohli byť tvorcovia kreatívnejší. Predné svetlo je totožné ako pri modeli MT09. Svieti síce výborne, ale do takejto pekne kapotáže mohli dizajnéri zakomponovať prvky, ktoré budú uveriteľnejšie odkazovať na stroje z 80. rokov. Pred jazdcom sa nachádza ďalší kúsok modernej techniky, 5-palcový TFT displej. Ponúka konektivitu so smartfónom, pekné grafické zobrazenia motívov aj možnosti nastavenia elektroniky. Prijali by sme však alternatívu v podobe analógového otáčkomera s menším LCD displejom.

Yamaha XSR900 GP
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Do dizajnu motocykla je zakomponovaných množstvo retro doplnkov, ako napríklad závlačky držiace prednú masku kapotáže s pekne vykrojeným plexisklom, za ktoré sa dá zaľahnúť, rýchlospojky či odhalený Deltabox. A aby bolo všetko dotiahnuté do dokonalosti, má aj zadný kryt spolujazdcovho sedadla a polokapotáž. Ešte by za zmienku možno stála aj výmena výfukového systému.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Vzbudzuje záujem

Yamaha XSR900 GP je stroj, ktorý púta pozornosť. Množstvo ľudí sa nás počas testu pýtalo na vek motocykla a zostali prekvapení, keď sme im odhalili pravdu. Yamaha tak stvorila dokonalé retro s dizajnom, ktorý je typický skôr pre motorky starších ročníkov. Nie je to však ten typ motocykla, s ktorým by sa dali naháňať stotinky na okruhoch. Hoci aj túto disciplínu zvláda, jej domáce prostredie je skôr na okreskách a horských priechodoch, na ktorých sme si jeho vlastnosti vychutnali najviac. Aj keď je posed v sedle športovejší a orientovaný viac na predok, GP-čko zostáva pohodlné aj pri jazdách trvajúcich celý deň.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV: Yamaha XSR900 GP
MOTOR: 890 cm³
HMOTNOSŤ: 200 kg
VÝŠKA SEDLA: 835 mm
CENA: 13 090 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVyvoláva emócie aj bez rachotu benzínu. Nová Cupra jazdí skvelo
Nasledujúci článokSlováci môžu ušetriť stovky eur, stačí so sebou v aute nosiť TOTO