Domov MOTO TEST Maxiskúter Forza 750 príjemný spoločník do mesta s dostatočným výkonom.

TEST Maxiskúter Forza 750 príjemný spoločník do mesta s dostatočným výkonom.

Pre tento rok nám Honda inovovala aj celú radu svojich skútrov s označením Forza. Konkrétne sa jedná o skútre Forza 125, 350 a 750. Na tú poslednú Forza 750 sa dnes aj trošku bližšie pozrieme.

Konštrukčne nám Forza 750 zapadá do kategórie maxi skútrov a je stavaná veľmi podobne ako X-ADV, ktorý sme už mali možnosť si vyskúšať. Poháňaná je rovnakým motor ako X-ADV a NC 750X, čiže radovým dvojvalcom s objemom 745 centimetrov kubických a s výkonom 58,6 konských síl, ktorému sekunduje automatická dvojspojková prevodovka DCT so šiestimi prevodovými stupňami.

Celé to je schované pred zadnou kyvnou vidlicou čo mu dáva charakteristiku jazdných vlastností dospelej motorky, ktorá je zabalenej v obale maxiskútra. Aj vďaka tomu a vylepšeným motorom oproti svojmu predchodcovi má športovejší charakter aj napriek tomu, že musí spĺňať normu EURO 5. Reakcia na plyn je svižná a bez váhania. Áno rada sa pohybuje aj vo vyšších otáčkach a svižnejším tempom ale aj napriek tomu v nižších otáčkach neutrpela svižnosť a charakteristiku dvojvalca je cítiť.

Prejdime na kolesá

O zastavenie sa nám vpredu starajú dva 310 milimetrové kotúče so štvorpiestikovými radiálne uchytenými strmeňmi značky Nisin. Reakcia na brzdovú páčku je veľmi príjemná a nie je zbytočne agresívna ale ani príliš tupá. Keď potrebujete tak vás zastaví aj vo vyššej rýchlosti za pomerne krátky čas a hlavne bezpečne. Vzadu sa nachádza 240 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Tu tiež platí, že je dobre dávkovateľný ale veľmi rýchlo vám do toho zasiahne ABS. Pri krízovom brzdení dobre sekunduje predným brzdám.

ssangyong-torres-evx

Vpredu sa nachádza 17-palcové koleso a vzadu 15-palcové. O pruženie sa vpredu stará upside down vidlica od SHOWI vďaka, ktorej sú jazdné vlastnosti podobné motocyklom a nie skútrom. V meste je príjemná a veľmi veľa nerovnosti vám odpustí a odfiltruje ich preč bez zaváhania. Vzadu je to zase krivka Pro-Link. Vpredu aj vzadu je zdvih 120milimetrov čo na mestské obrubníky a povestné slovenské výtlky bohato stačí.

Čo sme pri motore ešte nespomínali je technológia ride by wire vďaka čomu máte možnosť výberu a nastavenia viacerých jazdných režimov. Presnejšie sú to Standart, Rain, User a Šport. V nich máte buď predpripravené nastavenia alebo si ich v niektorých režimoch môžete doupravovať. Napríklad sa môžete pohrať s motorovou brzdou, reakciou prevodovky, trakčnou kontrolu ktorá je vypínateľná a aj s výkonom. Celé to ovládate tlačidlami na ľavej rukoväti. Jazdné režimy sa prepínajú jednoducho a to tlačidlom MODE. Prepínať sa dajú bez problémov aj počas jazdy, akurát keď idete pod plynom tak sa vám zvolený jazdný režim najprv len rozbliká a až po uvoľnení plynu sa vám plnohodnotne prepne.

Taktiež ako u Hondy už býva zvykom aj Forza 750 disponuje systémom bezkľučového štartu. Displej na, ktorom si všetko nastavujete je 5 palcový farebný TFT s niekoľkými možnosťami zobrazenia. V noci sa nemusíte báť, že by vás zbytočne osvetľoval. Automaticky sa vie prepnúť do inverzného zobrazenia a sám si vie regulovať aj jas, poprípade si ho viete aj manuálne doladiť.

Sedačka je základ 

Tak ako aj u X-ADV-čka sa nám ručná brzda presunula na pravú stranu riadidiel kde si ju určite všimnete, nezabudnite ju však pred vyrazením povoliť. Aj vďaka tomu sa nám uvoľnilo miesto na pravej strane kde bola pôvodne umiestnená a vznikol nám tam odkladací priestor. Otváranie sedačky ako aj nádrže je elektronické a na tlačidlo. Sedlo nám v otvorenej podobe udrží plynová vzpera. Pod sedačku sa pohodlne zmestí aj integrálna prilba a stále tam je dosť miesta na ďalšie veci. Pod sedadlom taktiež nájdeme aj USB C konektor. Výška sedla je taká zlata stredná cesta s hodnotou 790 milimetrov, ale kvôli trochu väčšej šírke musíte mať dlhšie nohy aby ste pohodlne dosiahli až na zem.

Priestor je osvetlený aj jedným LED svetlom, čo pri večernom parkovaní oceníte.
Máte možnosť si Forzu dovybaviť aj inteligentným kufrom s objemom 50 litrov. Pokiaľ by vám aj to bolo málo tak si nákup viete dať aj do bočných kufrov, kde ľavý má objem 26 litrov a pravý 33 litrov. Palivová nádrž ma objem 13,2L čo pri priemernej mojej spotrebe 4litre v meste dáva celkom slušný dojazd okolo 300 kilometrov. Keď však sa trochu posnažíte a nebudete zbytočne ťahať za plyn, tak túto hodnotu viete pokojne znížiť.

Pár slov na záver

Samozrejmosťou je Full LED osvetlenie s automatickým vypínaním smerových svetiel.
Čo mi tu však chýbalo je nastaviteľné predné plexisklo. Na Forze 750 je žiaľ namontované na pevno, čím trochu stráca oproti svojim menším súrodencom kde je možné ho nastaviť servomotorom ako na 350tke tak aj na najmenšej 125tke. Aj napriek tomu je dobre tvarované a dostatočne veľké aby vás ochránili od nepríjemného náporu vzduchu.
Celkový dojem z Forza 750 je veľmi príjemný a v meste ako aj na diaľnici budete mať k dispozícií vždy dostatok výkonu a komfortu.
Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 745 ccm
HMOTNOSŤ : 235 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 790 mm
ZÁKLADNÁ CENA : od 10 890 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa Slovensku sa oficiálne predstavil nový Nissan Qashqai! Koľko bude stáť?
Nasledujúci článokPolícia varuje, pokuty pre elektrické kolobežky sú realitou! Pokiaľ nebudete…