startstop

TEST Vespa GTS 300 – žlté mestské žihadlo

Taliansky muzikál aneb ako sa jazdí so žiarivým modelom Vespa GTS 300. Keď som si išiel pre túto žltú hračku, ako som si o nej myslel, som sa na jednej strane na ňu tešil. Vespu som do tejto chvíle ešte nemal. Zároveň, ako srdcom pravý motorkár, som ju už dopredu odpísal a pripravil sa na nudný týždeň. Po pravde viac som sa mýliť asi ani nemohol…

Istý čas mi trvalo než som pochopil prečo je tato talianska žltá osa, ako sme si ju pomenovali v redakcii, taká obľúbená. Nebojím sa povedať, že okolo nej vznikol aj istý kult. Jedná sa konkrétne o model Vespa GTS 300, ktorú nám ešte aj vyšperkovali doplnkami. Niektoré sú funkčné a niektoré len estetické ale v tejto farebnej kombinácii vyzerala Vespa naozaj výborne. Žltá s čiernymi doplnkami sa tejto malej mestskej rakete naozaj hodí a v meste sa cíti ako ryba vo vode. No niet divu veď je to predsa malá motorka, ktorej domovom sú malé, úzke uličky Talianska.
Ale pozor, treba upozorniť, že táto konkrétna Vespa nie je len taká “béčková” motorka, potrebujete na ňu vodičský preukaz typu A2.

Prejdime k výkonu 

O dizajne sa rozpisovať nebudem o tom už bolo popísané viac než dosť. S množstvom doplnkov, ktoré momentálne na trhu sú, si ju prispôsobí naozaj každý k obrazu svojmu.
Nám ju vylepšili doplnkami od firmy Rizoma a zladili ju celú ako sme už spomínali, do žlto čiernej farby. A mne sa splnil môj sen, že som na nej nenašiel žiadny chróm.
Teraz si poďme spolu pozrieť technické parametre a predstaviť si bližšie Vespu GTS 300.

Srdcom našej “Osičky” je jednoválec s obsahom 278 centimetrov kubických a výkonom presne 23,8 koní. Na pridanie plynu reaguje veľmi svižne a s radosťou. Keď si zoberieme, že sme tu mali aj tuningový výfuk od firmy Remus, ktorý bol kompletný od zvodu až po koncový tlmič zvuk mal naozaj nádherný. Malá pikoška výfuk vám k výkonu pridá približne 1,5 konskej sily (naozaj!). Po vybratí DB killera vás bude počuť naozaj skôr než vidieť. Čo mi ale vadilo bola obmedzená maximálna rýchlosť na cca 130 kilometrov za hodinu a obmedzovač sa vám aj pripomenie. Nevybabrete s ním ani keď, to pošlete dole kopcom.

Personalizácia vo všetkom

O zastavenie sa nám tu starajú 220 milimetrové kotúče, po jednom kuse vpredu aj vzadu. Vpredu aj vzadu je samozrejmosťou ABS. Reakcia na stlačenie brzdy je dobrá aj keď by som občas prijal rýchlejší a trošku agresívnejší nástup. Tu sa dostávame k ďalšiemu doplnku ktorý nám na našej Ose vymenili a tou sú obe brzdové páčky. Tie si môžete nastaviť na akúkoľvek vzdialenosť aj dĺžku aby naozaj sedeli každému. Ak by ste náhodou v meste po daždi nedovideli na cestu zblízka tak je vybavená aj kontrolou trakcie. No mne sa ju zapnúť nepodarilo. Keby ste mali pocit, že vám do toho moc kafre tak si ju jednoducho môžete vypnúť.

Vybavenie

Prejdime na svetlá. Čo sa týka osvetlenia tak to je kompletne LEDkové. Predné svetlo osvetlí presne to čo potrebujete a je dostatočne silné. Palubné prístroje sú pekne zapustené do kapotáže riadidiel a majú len to najpotrebnejšie. Veľký rýchlomer, ktorý dominuje prednej časti spolu s veľkými bielymi číslami, ktoré ukazujú vašu rýchlosť v kilometroch. Nájdete tu aj ukazovatele v míľach pre prípad, že by ste sa na výlete pozabudli a zašli až príliš ďaleko. Na malom displeji pod rýchlomerom nájdete stav paliva a počítadlo kilometrov s hodinami.

Čo sa týka úložného priestoru tak na môj vkus je ho tu málo. Aj keď máte háčik na zavesenie tašky či kabelky tak pod sedadlo toho moc nedáte. Pokiaľ jazdíte s integrálnou prilbou tak ju budete nosiť so sebou. Počas jazdy sa tam aj docela kumuluje teplo od motora.

Celkovo však musím uznať že Vespa GTS 300 s týmto motorom je naozaj živá a obratná. V meste Vespa nepozná prekážky a akúkoľvek kolónu s ňou preštrikujete s prehľadom. Do zákrut ide ochotne a s radosťou až kým nenarazíte na jej limity v podobe stojana ktorý bude za chvíľu zodratý. Bez obáv môžem povedať že s ňou budete z práce doma skôr, ako s klasickou motorkou vďaka absencii manuálnej prevodovky.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Vespa GTS 300 Super Sport HPE
MOTOR :  278 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 148 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 790 centimetrov
CENA : 6 499€

Exit mobile version