Skratka RS predstavuje športové poňatie značky Aprilia. Motocykle s týmito dvoma písmenami sú navrhnuté tak, aby ohromovali a ich inovácie vychádzajú z dlhej a úspešnej závodnej histórie značky Aprilia. Tá sa tak stala vysnívaným objektom celých generácií, vrátane mladších jazdcov s výnimočnými motocyklami.
Súčasne je Aprilia popredným hráčom vo svete pretekov a dominuje v kategóriách dvojtaktných motocyklov. Potom, čo potvrdila svoju technologickú prevahu víťazstvom v pretekoch SBK, sa presadila aj v MotoGP. Teraz sa Aprilia vracia k svojmu základnému poslaniu s motocyklom pre novú generáciu motocyklistov, ktorý spája znalosti nazhromaždené na tratiach po celom svete. Obrovský úspech modelu Aprilia RS 660, mimochodom najpredávanejšieho športového motocykla v Európe, spôsobil od roku 2020 revolúciu vo svete športových motocyklov strednej triedy a vytvoril nový segment. Rovnaký víťazný vzorec sa opakuje aj pri modeli Aprilia RS 457, ktorý začal ako úplne nový projekt, koncipovaný a vyvíjaný tam, kde vznikajú všetky motocykle Aprilia, vrátane motocyklov MotoGP. Nová Aprilia je ideálnym spojovacím článkom medzi prvými 125-kovými motormi a RS 660. Dopĺňa rodinu RS, do ktorej patria výkonné superbiky V4 a technologicky najvyspelejší RS-GP, víťazný model MotoGP.
Dizajn
Aprilia RS 457 hovorí jazykom mladších jazdcov. Ľudí, ktorí chcú začať jazdiť na kapotovaných motocykloch. Využíva všetky skúsenosti spoločnosti pri navrhovaní a konštrukcii skutočného športového stroja. Prednosťou tejto novinky je ľahkosť s najvyšším možným pomerom výkonu a hmotnosti pri motocykli, ktorý je možné riadiť s vodičským preukazom A2. Model RS 457 je navrhnutý tak, aby sprevádzal motocyklistov pri ich pokrokoch na ceste aj na okruhu. Ergonómiu prinášajú clip-on riadidlá namontované nad hornými okuliarmi, čo je riešenie pre závodné stroje poskytujúce najlepší kompromis medzi športovým charakterom a jazdným komfortom.
Štýl nového modelu RS 457 nadväzuje na legendárny rad RS. Predný full LED svetlomet má svetelný podpis typický pre väčšie superšportové motocykle Aprilia, zatiaľ čo predné smerovky sú integrované do svetelného podpisu predného svetlometu. Prístrojová doska využíva praktický 5-palcový farebný prístrojový panel TFT. Ovládacie prvky na riadidlách sú podsvietené.
Motor
Aprilia RS 457 je poháňaná kvapalinou chladeným paralelným dvojvalcovým motorom s dvojitým časovaním vačkového hriadeľa a štyrmi ventilmi na valec, ktorý dosahuje výkon 35 kW (maximálny možný výkon pre motocykel s vodičským oprávnením A2). Okrem údaja o čistom výkone je tu aj hmotnosť motocykla: 159 kg suchá hmotnosť, ktorá sa zvyšuje na 175 kg s prevádzkovými kvapalinami. Nový motor je spojený s pevným hliníkovým rámom. Do tohto riešenia boli vložené všetky konštrukčné skúsenosti značky Aprilia, zdokonalené počas desaťročí pretekania na všetkých svetových závodných tratiach. Kľuková skriňa funguje ako nosný prvok, čo je riešenie prevzaté z modelu RS 660, ktoré zaisťuje nízku hmotnosť, dynamické vlastnosti a potešenie z jazdy.
Brzdová sústava a elektronická výbava
Vidlica s priemerom 41 mm má zdvih 120 mm a nastaviteľné predpätie. To isté platí pre monoshock, ktorý pracuje na oceľovej kyvnej vidlici s nastaviteľným predpätím a so zdvihom 130 mm. Brzdový systém je vybavený predným kotúčom s priemerom 320 mm s radiálnym štvorpiestkovým strmeňom ByBre. Vzadu brzdí strmeň oceľový kotúč s priemerom 220 mm. Tomu všetkému napomáha dvojkanálový systém ABS s dvojakou mapou použitia, na oboch kolesách alebo iba na prednom. Na 17-palcových športových ráfikoch sú obuté pneumatiky s rozmermi 110/70 vpredu a 150/60 vzadu.
Elektronická výbava zodpovedá skutočnému športovému motocyklu, ktorý je určený pre široké spektrum motorkárov a je verná tradícii značky Aprilia. Systém Ride by Wire riadi motor pomocou troch jazdných režimov, ktoré zasahujú do priebehu výkonu a krútiaceho momentu a kontroly trakcie, nastaviteľné v troch úrovniach a ktoré je možné tiež vypnúť. Quickshifter sa dodáva ako príslušenstvo.
https://youtu.be/X_0x__m2Lhc?feature=shared