Domov MOTO Moto News TEST Kawasaki ZH2 – skutočná preplňovaná beštia

TEST Kawasaki ZH2 – skutočná preplňovaná beštia

kawasaki zh2

Na vývoji Kawasaki ZH2 sa podieľala aj divízia Kawasaki, ktorá vyrába japonské rýchlovlaky Šinkanzen a mala posledné slovo pri navrhovaní jej aerodynamiky.

Ako už nadpis prezradil, ide o preplňovanú beštiu s označením Kawasaki ZH2, patriacej do kategórie SuperNaked – a je tam zaslúžene. Na jej vývoji sa dokonca podieľala aj divízia Kawasaki, ktorá vyrába japonské rýchlovlaky Šinkanzen a mala posledné slovo pri navrhovaní jej aerodynamiky.

Rám a motor vychádza zo superšportovej verzie H2 a H2R. Je priehradový z oceľových trubiek, aj napriek tomu že nepôsobí masívne, je pevný a nekrúti sa. Motor je v ňom zasadený zospodu a po zmontovaní sa stane súčasťou rámu.
Je to radový štvorvalec s objemom 998 centimetrov kubických, ktorý je doplnený o kompresor. Ten je poháňaný priamo kľukovým hriadeľom a točí až stotisíc otáčok za minútu.

kawasaki zh2

Výkon motora je rovných 200 koní pri jedenásťtisíc otáčkach. Aj keď je nižší než u H2, napriek tomu vás pri zrýchlení bude chcieť zhodiť pri každom silnejšom otočení pravej rukoväte. Plyn je veľmi dobre dávkovateľný a akcelerácia je plynulá. Do približne štyri a pol tisíc otáčok je ZH2 veľmi kľudná a dá sa s ňou v pohode jazdiť aj v našich preplnených mestách.

Ale čo je na ZH2 najviac návykové, je práve zvuk kompresora. Ten je počuť už z diaľky, až potom vás všetci uvidia a zároveň je to to jediné, čo počujete aj vy.
Prenos výkonu ma na starosti šesťstupňová prevodovka s antihoppingovou spojkou s obojstranným quick shifterom, ktorý funguje presne tak, ako má, ale pokiaľ by ste ho nechceli, tak si ho proste v aplikácii vypnite.

Výkonné brzdy

O zastavenie sa zas postarajú vpredu dva 300-milimetrové plávajúce kotúče so štvorpiestikovými radiálne upevnenými monoblokovými strmeňmi Brembo.
Vzadu je 250-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy sú veľmi dobre dávkovateľné a aj po dlhšej agresívnejšej jazde nestrácajú na účinnosti. Čo by som ale ZH2-ke vytkol, je ABS. To je na môj vkus príliš citlivé a pri silnejšom brzdení sa zapína zbytočne skoro.

O udržanie na ceste sa vám postará obrátená plne nastaviteľná predná vidlica Showa a zadný centrálny tlmič s nastaviteľnou tuhosťou pružiny. Podvozok je dobre odladený na ceste, ako aj na okruhu vám poskytne presne tú oporu a istotu, o ktorú sa budete môcť oprieť. Aj napriek tomu, že je trošku tvrdšie nastavený, nerovnosti na ceste filtruje veľmi dobre a ani pri prejazdoch väčších nerovností vám nebude kopať zadné koleso do sedadla.
Posed na nej je veľmi pohodlný s mierne pokrčenými kolenami a ani po dlhšej ceste vás nebudú bolieť ani kolená, ani chrbát. Ako je u Kawasaki zvykom, nesedíte na motorke, ale v motorke, kde vás zozadu drží sedadlo spolujazdca a vpredu nádrž, ktorá má objem 19 litrov.

Palubný prístrojový panel v podobe TFT LCD displeja je rovnaký, ako na modeloch Kawasaki pre rok 2020. Je prehľadný aj v silnom slnečnom svetle. Vďaka bluetooth si ju viete spárovať so svojim smartfónom a nechať si na displeji ukazovať notifikácie a prepojiť ho s aplikáciou Rideology, kde si viete robiť nastavenia pre jednotlivé jazdné režimy. A čo bude baviť dátových analytikov a tých malých chlapcov a dievčatká v nás, viete čítať aj kompletnú telemetriu a po každej jazde si rozanalyzovať každú zákrutu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokStarú Seneckú cestu čaká kompletná uzávierka
Nasledujúci článokAko vybrať správnu autosedačku? Originál je vždy lepší!