Domov MOTO TEST Moto Guzzi V100 Mandello – ideálny spoločník na dlhé trasy

TEST Moto Guzzi V100 Mandello – ideálny spoločník na dlhé trasy

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Opäť sa nám potvrdilo že v Taliansku sa tie motorky vedia rodiť. Máme nutkanie hneď na začiatok začať asi tým najzaujímavejším, čo Mandello ponúka, ale ešte chvíľu vás necháme v očakávaní. Tak si to poďme zobrať pekne po poriadku, nech sa v tom nestratíme.

Moto Guzzi V100 Mandello je poháňané dvojvalcom do V, otočeným o 90 stupňov. Objemovo sa zastavil na 1042 centimetroch kubických a výkone 115 koní. Popravde s Mandellom sa vie nádherne vyhrať na ceste. S čím ale pri ňom rozhodne treba počítať, je šklbnutie pri každom naštartovaní, čo vám pripomenie, že tu máte “véčkový” motor. Čo mi trochu vadilo je, že pri každom prudšom pridaní plynu je toto šklbnutie cítiť aj za jazdy, ale len minimálne, čiže bez obáv, nezhodí vás. Reakcia na plyn je promptná a bez zbytočných okolkov vás poženie vpred.

Moto Guzzi V100 Mandello
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Komfort musí byť

Čím ďalej tým častejšie v motorkách nájdeme aj kardanový hriadeľ, ktorý sa aj na Mandelle stará o prenos krútiaceho momentu na zadné koleso a s radosťou vás vystrelí zakaždým vpred. O bezpečnosť sa tu zase postará dvojkotúčová predná brzda s 320-milimetrovými kotúčmi a radiálne uloženým 4-piestikovým monoblokom od Bremba. Vďaka radiálnej pumpe taktiež od Bremba je citlivá a vždy prenesie to aj najjemnejšie stlačenie brzdovej páčky na predné kotúče. Vzadu nájdeme 280-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým Brembo strmeňom.

Moto Guzzi V100 Mandello
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

O komfort sa vpredu postará USD (Upside-Down) predná vidlica, ktorá je manuálne nastaviteľná. Vzadu je to zase jednostranná kývna vidlica, v ktorej sa schováva aj kardanový hriadeľ. Zadný monoshock je taktiež manuálne nastaviteľný. Podvozok je odladený skôr na pohodlnú jazdu, ale nie je zbytočne mäkký a ani príliš tvrdý, vďaka čomu zvláda aj dlhé cesty. Tu sa ale na chvíľu zastavím. Počas sezóny som dostal možnosť sa odviesť aj na Mandelle s prívlastkom S a jeho semi-aktívnom Öhlinse, a tu musím uznať, že rozdiel je naozaj markantný a hodný rozmýšľať, či sa neoplatí si za S-kový model priplatiť. Za mňa rozhodne áno a za rozdiel necelých 1 500 € rozhodne stojí.

Moto Guzzi V100 Mandello
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
Výbava

Kde Moto Guzzi V100 Mandello trochu zaostáva, sú rýchle preklápania a ochota ísť do náklonov. Po chvíľke zvykania si na seba však s ochotou počúva a ide do náklonov aj napriek neochote. Tu si Mandello rozhodne pýta, aby ste sa na ňom hýbali. Ako už býva zvykom, tak v dnešnej dobe sa nevyhne ani elektronike. O zobrazenie všetkých potrebných informácií sa postará TFT displej, ktorý je pekne prehľadný. Akurát v niektorých svetelných podmienkach trochu horšie čitateľný, ale s tým majú problém všetci a v 99,99 % je čitateľný dobre. Samozrejme, nesmie chýbať ani full-LED osvetlenie a prisvecovanie do zákrut, trakčná kontrola, tempomat, elektronicky nastaviteľné plexi a niekoľko jazdných režimov.

Čím je tak výnimočný?

A teraz to, čo Moto Guzzi V100 Mandello robí tak výnimočné – adaptívna aerodynamika. Tu sa podľa jazdných režimov a manuálneho nastavenia dvíhajú dve krídla na boku nádrže.
Tie sa podľa toho, ako si ich nastavíte, buď vysunú pri prekročení určitej rýchlosti alebo hneď po naštartovaní. Pre ochranu pred vetrom naozaj pomáhajú a pri jazde skoro necítite nápor vzduchu na stehnách. Je to taká malá vychytávka, ktorá ešte vo svete motocyklov rozhodne nepovedala svoje posledné slovo a v budúcnosti s ňou, snáď, prídu aj ďalší výrobcovia.

Záverom

Posed je rozhodne turistický a bez väčších problémov sa na neho poskladajú aj tí vyšší z nás. Na dlhé trasy je Moto Guzzi V100 Mandello ako stvorené a aj vďaka adaptívnej aerodynamike si jazdu na nej užijete. Aj keď sa to zdá ako drobnosť, že vám menej fúka na nohy, tak verte, že po celom dni v sedle aj tento malý rozdiel budete cítiť.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Moto Guzzi V100 Mandello
MOTOR : 1042 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 233 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 815 milimetrov
CENA : 14 450 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSlovenský projekt Aircar kúpili Číňania, sú lídrom v “lietajúcej doprave”
Nasledujúci článokČaro osobnosti CEO už nestačí, Tesla znásobuje investície do reklamy