startstop

Vyskúšali sme modernú “Babetu” za 1700 eur, prejde aj 200 km

Foto: Matej Jankovič

Dnes sa vrátime o pár rokov späť a zaspomíname si na časy dávno minulé, ale zároveň tak súčasné, ako sa len dá. Pre tentokrát sa pozrieme na bicykel skrížený s motocyklom, a to doslova. Tí starší z nás si určite zaspomínajú na svoje začiatky na legendárnej Babete. Predstavujeme vám model MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II.

Nepoznám snáď nikoho z mojej generácie, kto by nesedel alebo teda nejazdil aspoň raz na Babete. Dalo by sa povedať, že jej nástupcom je práve MP Korado od našich západných bratov, a to priamo z Čiech. Snáď jediný moped, ktorý spĺňa EURO 5 normu a zároveň si aj z už spomínanej Babety doniesol práve pedále namiesto stupačiek.

Foto: Matej Jankovič
Pozrime sa na ňu

Aj keď dnes stretnúť na našich cestách motocykel s jedným valcom sa ešte občas pošťastí, tak stretnúť ho s objemom 49 centimetrov kubických je už rarita. Tento motor má závratný výkon takmer tri kone, teda presne je to 2,71924231 konskej sily a rozhodne budete potrebovať každý jeden kúsok.

Foto: Matej Jankovič

Aj keď výkonom síce neohúri, tak po meste vás vždy popreháňa a rozhodne sa nemusíte starať, že by ste dostali pokutu za rýchlosť. Tú z neho dostanete vždy v rozmedzí maximálnych povolených limitov. Pokiaľ patríte medzi tých ľahších, tak sa budete pohybovať okolo 50 kilometrov v hodine. Dobrodruhovia z Korada vytiahnu aj šesťdesiatku, ale jedine jazdou z kopca. 

Foto: Matej Jankovič

Zato jazdí v podstate zadarmo. Spotreba na 100 kilometrov sa pohybuje okolo 2 litrov a na nádrž tým pádom dá aj 200 kilometrov. Len pozor, aby ste potom aj zastavili. Lebo na čo treba myslieť vždy, sú brzdy. Tie sú bubnové vpredu aj vzadu a tu je presne vidieť, prečo sme na ne zanevreli. Totižto krízové brzdenie je pre ne cudzí pojem a treba si dopredu premyslieť, kde chcete zastaviť. Brzdy si na Korade myslia, že sú na vlaku a zastaviť taký kolos dá námahu. V tomto prípade rozhodne platí, že to celé máte vo svojich rukách. Lanko proste nepustí, ako silno sa posnažíte, tak rýchlo, alebo teda pomaly, zastavíte.

Foto: Matej Jankovič

Na ceste Korado sedí na 14-palcových kolieskach, ktoré sa nezľaknú ani nie že off-roadu, ale povedzme rovnej šotoliny. Predný svetlomet už navštívil 21. storočie a je LED-kový, do zvyšku ale ešte budete musieť používať žiarovky. Čo sa mi ale rozhodne páčilo, je klasický kruhový rýchlomer s analógovým počítadlom kilometrov, to som teda už naozaj dlho nevidel. Len stále rozmýšľam, načo je tachometer aj v míľach?

Foto: Matej Jankovič
Babeta v modernom šate

Z výbavy rozhodne treba spomenúť držiak na telefón a priestranný zadný kufor. A to je asi všetko. Aj elektronická výbava je “bohatá”. Začal by som elektronickým štartérom a asi by som ním aj skončil. Pohodlie na Korade je dôležitá vec. Sedlo je jednodielne a bohato polstrované a ani po celom dni na ňom vás nič bolieť rozhodne nebude. Pohodlne sa na ňom usadíte aj dvaja.

Foto: Matej Jankovič

Ale teraz trochu vážne. V mestskej preplnenej premávke sa rozhodne nestratí a vďaka veľkosti bicykla sa s ním dostanete snáď všade, kde si len spomeniete. Pri váhe necelých 70 kilogramov si s ním poradí každý. 

Foto: Matej Jankovič

Každý, kto si rád zaspomína a chce kus moderného sveta, preňho určite Korado stojí za hriech. Rozhodne je jeho servis jednoduchší ako servis karburátorovej Babety. Jeho revírom je mesto. Na krátke trasy a rýchly presun po meste sa vďaka pedálom nemusíte báť ani dojazdu, keby vám náhodou došiel benzín. Retro je opäť v móde.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: MP Korado SUPERMAXI 50 EFI Euro5 II
MOTOR: 49 cm³
HMOTNOSŤ: 68 kg
VÝŠKA SEDLA: 850 mm
CENA: 1 669 €

Exit mobile version